Followers

Gamers

Sunday, November 29, 2009

Perlu wang...?

Pernah baca Robert Kiyosaki punya buku... Pengarang Rich dad poor dad. Aku yakin ramai antara kau orang pernah baca.

Aku mengaku, aku sedang mendalami setiap isi hasil tulisannya itu. Ia adalah sesuatu yang sangat bagus. Memberi sumber inspirasi dan motivasi ke dalam diri aku sekarang ini. Dan tentunya... memberi tips dan trick untuk menjadi kaya. Penipu la sapa yang tak nak jadi kaya.

Mungkin akibat terlalu membaca atau terlalu berfikir, aku jadi tertarik bila dia menyatakan...

Ia tidak memerlukan wang untuk membuat wang...

Lalu aku bertanya

Lalu apa aku perlukan untuk membuat wang...

Dia jawab...

Impian, nekad, mahu untuk cepat belajar dan mengunakan segala kudrat yang Allah berikan... keistimewaan menjadi manusia...

Heh... cakap memang senang... aku tahu, aku faham perasaan kau orang... aku juga merasa kesusahannya sekarang.

Tapi kan... bagaimana secara teknikal... membuat wang tanpa menggunakan wang... Hm... ini akan mengganggu aku dalam beberapa minggu ni. Ada idea... harap kau orang tak mengarut...

Selamat...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...