Followers

Gamers

Monday, February 22, 2010

Ada seorang perempuan...

Ada seorang perempuan, yang aku sukai. Tapi tak pernah aku beritahu kepadanya. Dan ia berlalu begitu sahaja.

Ada seorang perempuan, yang benar mencintai aku sepenuh hatinya. Namun, tak pernah benar mempercayai aku. Lalu melepaskan aku, tanpa sebarang tanya.

Ada seorang perempuan, yang benar percayakan aku. Namun, tak pernah benar mencintai aku.

Ada seorang perempuan, yang benar aku cintakan dia. Namun, tak pernah mencintai aku. Lalu berakhir dengan rasa...

Ada seorang perempuan yang aku sayang, dan dia menyayangi aku. Namun tak pernah kami luahkan. Kerana antara kami, masih punya rasa lain yang berlainan.

Ada seorang perempuan, yang pernah menyukai aku, dan aku menyukai dia. Namun antara kami tak pernah berlaku apa.

Ada seorang perempuan, yang pernah menyukai aku, dan aku menyukai dia. Dan barangkali jika diberikan masa, kami mungkin jatuh cinta. Namun, tak pernah aku mampu untuk menerimanya...

Ada seorang perempuan, yang pernah aku suka, namun tak pernah menyukai aku. Mengambil masa yang lama, cuba untuk menerima aku. Dan gagal menerima aku.

Ada seorang perempuan, yang lagaknya seperti mencintai aku, tidak di hatinya. Dan masa yang mengadili segalanya...

Dan dalam banyak-banyak perempuan ini, tiada seorang yang betul boleh aku sandarkan, jika hati aku betul-betul amat memerlukan. Kerana aku sentiasa amat memerlukan. Bukan diri, bukan rasa, bukan fikiran, bukan ucapan... Apa yang aku perlukan hanya hati... hati yang sempurna...

Namun... aku harap... Ada seorang perempuan, yang lebih baik dari perempuan-perempuan ini, yang benar cinta, sayang dan percayakan aku. Yang mahu balas, rasa dan luahkan rasa itu. Yang baik, cantik dan jujur dalam setiap hatinya kepadaku.

Aku akan tunggu. Jika perempuan-perempuan ini, dan perempuan ini, satu hari nanti mampu buka semula hati aku, untuk terus percaya... yang cinta... bukan sesuatu yang aku mampu sangkalkan akan sifatnya...

Seperti apa yang berlaku pada pagi ini...

Aku ucap selamat...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...