Followers

Gamers

Tuesday, February 1, 2011

Filem : Red (2010)

Aku baru habis menonton citer Red. Cerita aksi/komedi hasil lakonan Bruce Willis. Kenal kan? Watak utama dalam trilogi Die Hard.




Mengisahkan Frank Moses (Bruce Willis), bekas agen CIA yang bersara dan menghabiskan rutin harian seperti orang biasa. Frank mula merasa bosan dan selalu menghabiskan masa menelefon Sarah(Mary-Louise Parker) yang bekerja sebagai agen servis pelanggan di pejabat pencen.

Hidupnya yang aman itu diributkan dengan kedatangan squad yang ingin membunuhnya. Frank kemudian mencari Sarah dan beberapa rakan-rakannya untuk merungkai misteri di sebalik rancangan untuk membunuhnya.

Cerita komedi bagi aku. Jalan cerita agak ringan, santai maksud aku. Aksi seperti biasa, Hollywood kan... Aku rekemen semua tengok cerita ni. Kali pertama tengok Mary-Louise Parker berlakon. Huhu...

Aku cuma tertarik sebab Frank boleh jatuh cinta kat Sarah, seorang operator telefon. Barangkali aku patut cuba benda yang sama, cuba telefon awek TM tu. Mana tau sangkut... Hahaha...

Ok... aku mengarut... Aku ucap selamat... Thee he he...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...