Followers

Gamers

Thursday, June 13, 2019

Susahnya nak menulis.

Baru teringat aku ada blog... Susah betul nak update blog. Salah satunya sebab aku dah lama tak menulis jadi bila aku tulis banyak2, aku rasa macam struktur ayat aku tak betul.

Tak nafi, bila baca balik blog aku baru-baru ni, aku rasa macam ada benda yang kurang. Ayat aku tak tersusun. Kadang tak fokus.

Aku tak nafi, aku dah jarang membaca. Aku hanya membaca bila aku terpaksa. Contoh macam bila aku stuck nak kod guna Python, aku akan google, dan barulah aku betul2 membaca.

Satu lagi masalah aku bila menulis adalah bahasa. For some reason, aku macam sukar nak terjemah benda dalam kepala aku dalam bentuk ayat. Kalau aku dapat terjemah pun, ianya dalam Inggeris.

Bukan, aku tak pandai sangat Inggeris pun. Sebab aku jarang membaca, dan bila baca pun, aku baca dalam bahasa Inggeris. Jadi bila aku dalam proses berfikir, kepala aku hanya proses dalam bahasa Inggeris. Which is annoying.

Walaupun begitu, bila bercakap, aku jarang guna bahasa Inggeris. Aku tak petah berkata. Bercakap... aku memang tak pandai. Aku hanya bercakap bila perlu. Aku rasa benda2 ni dah macam disorder. Sebab kalau nak dibilang, aku lebih banyak menaip dari bercakap setiap hari.

This is not fine and I know it. Perhaps, aku perlu selalu menulis untuk biasakan diri dengan perkataan dan ayat.

Dan sebab tu tak menulis lagi di sini. Menulis di sini adalah sukar bagi aku sekarang. Hidup aku sibuk setiap hari dengan kedai, programming dan game. Aku nak buat 3 benda ni jadi yang lain aku terpaksa tinggalkan.

Aku menulis hari ni hanya sebab aku fikir, aku perlu menulis di sini. Aku tak tahu bila aku next penulisan aku. Aku harap aku selama2nya tidak berhenti menulis di sini.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...