Followers

Gamers

Saturday, December 1, 2007

Tenang dan senyum, jawapan ada di sini...

Hm, sedang aku ketawa seorang diri berhibur kat blog ni, tiba-tiba friendster aku masuk mesej baru. Dari seorang kawan. hm... tak tido lagi ke... cian dia... huhu... aku balas la mesej dia n setelah balas membalas terjadi, dapat la aku emel untuk ber'Yahoo Messenger' dengan dia... Its nice to have companies untuk mengisi malam yang kosong ni... aiceh...

So, berbual la kitorang... Perempuan...? mestilah perempuan. Kalau lelaki pun aku layan gak, huhu... N selalunyer perempuan la sesuai mengisi malam2 aku yang kosong ni...(gatal... haha...) Dalam rancak kitorang berbual, tiba-tiba teringat aku satu citer yang aku rasa interesting untuk dia. Cerita dari diari yang lama aku tinggalkan...

Aku: u know what... dulu masa saya ada gf...
Aku: pernah satu ketika, saya berdiri di tempat yang tinggi dari semua orang. then gf saya tanya...
Aku: tengok apa tu...
Dia: awk jawab?
Aku: perempuan...
Dia: then?
Aku: dia tak marah tapi senyum... then tanya saya kenapa...?
Dia: pastu?
Aku: saya jawab... hm, ramainya perempuan... tidak terhad oleh mata untuk memandang...
Dia: wah..
Aku: walau dari fizikal dan mental. malah hatinya...
Aku: tapi kenapa perlu saya setia pada awak seorang...
Dia: law saya jadik gf awak...
Dia: sy camnie kowt..
Dia: :nangis:
Dia: tapi..
Dia: btowl jugak tu..
Dia: ntah lor..
Dia: krn sbab tu awak clash ke?
Aku: nope... dia senyum lagi... dan tanya...
Dia: wah..
Dia: bgos gf awak..
Dia: next?
Aku: then, kenapa Allah ciptakan setia... kalau awak rasa itu merugikan...
Aku: awak rasa kenapa...
Dia: urm..
Dia: blur..
Dia: pat2..
Dia: cakap..
Dia: curiousity nie..
Aku: heh... saya senyum dan jawab...
Aku: dengan setia, saya akan kenal perempuan lebih dari apa yang saya sangka...

Cerita ni memang berlaku pada 17 Mac 2004, hari Rabu. Masa tu aku dan dia(x-awek aku) kluar ke MidValley bersama kawan-kawan. Even sampai hari ni aku ingat macam mana keadaan masa tu. Sibuk, penuh orang. Haha, nama pun Mid Valley. Sedikit sebanyak mengingatkan aku yang aku juga punya kenangan manis bersama orang lain. Bekalan untuk aku terus hidup di dunia (akhirat bekalannya lain... huhu...)

Anyway, kalau tak pehal, 2 minggu lagi aku akan kluar dengan ex aku ni. Dia seorang yang baik, n bijak. Even sampai sekarang, walaupun aku pernah pencilkan dia dalam hidup aku tapi sedikit pun dia tak marah tetapi masih mahu menganggap aku sebagai kawan. Dia hormati aku dan menganggap dahulu sebagai kenangan, even baik atau buruk. Tiada dendam. Hm, budusnya aku (baru nak menyesal, padan muka aku...Huu...)

Aku harap kawan aku ni terhibur dengan citer tu. Dialog mungkin sket berubah tapi isi citer aku tak tukar. Tido lena dia malam ni, huhu... Bed time story...

Kesimpulan, jangan sombong. Koz orang takkan menyombong kat kita kelak. dan setialah kepada pasangan memasing. Mana tau, korang jumpa sesuatu yang korang cari dari situ. dan sentiasa senyum, siapa sangka tenang itu jawapan segala-galanya... Huhu... Dan untuk kawan aku ni, jangan selalu berjaga malam, its will curse ur beauty k... huhu...

k la... Selamat Malam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...