Followers

Gamers

Thursday, May 14, 2009

Jinx #1: Semua ini salah...

Berada di masa yang salah dan tempat yang salah. Itu selalu terjadi kepada aku.

Contoh, bila aku separuh mati belajar dalam bilik. Haram mak aku nak masuk jeguk... Tapi bila aku dah buka game... Ha... tu dia... Dia masuk... dan start membebel...

Itu contoh... dan itu adalah hidup aku. Aku laluinya sejak aku kecil lagi. Kadang aku rasa, nasib tu memang wujud. Kita tak dijadikan sama rata... Kita punya kelebihan... yang tidak setara dengan kelemahan. Dan sebaliknya.

Aku selalu punya sesuatu yang aku boleh banggakan namun aku tak punya peluang untuk buat ia menyerlah. Ia menyakitkan bila benda yang sepatutnya menyerlah itu tak diketahui orang.

Sehingga, suatu hari orang nampak keserlahan itu... dan ketika itu... aku pun dah takde mood nak layan atau nak membangga.

Dan itu menjadikan aku dewasa... Aku peduli apa orang lain kata... Dan aku peduli apa orang lain fikir. Jika aku rasa itu terbaik, aku akan buat, aku akan lakukan.

Dan aku tak pedulikan lagi jika orang nak tengok aku usaha ke, apa ke... janji apa yang patut aku buat aku dah lakukan.

Berada di masa yang salah, dan tempat yang salah... Aku terima nasib aku...

Dan kau... faham ke apa aku membebel hari ini...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...