Followers

Gamers

Tuesday, May 21, 2013

Aku bermimpi...

Sejak Jumaat lepas, aku sukar tidur malam. Hm... Mungkin bukan sukar... tapi kerana aku mengalami mimpi dari memori yang aku mahu lupa...

Baru-baru ini tidur membawa aku ke masa silam. Masa aku masih tidak segila ini. Saat manis aku dan si dia. Dan ada beberapa benda yang aku lupa tapi akan kerana mimpi ini aku teringat semula.

Semuanya terlalu jelas. Terlalu buat aku rasa sakit dan jengkel.

Tiada satu hari aku bangun dari tidur tidak mengingati si dia, dan tidak pula ketika mengingati si dia dapat memadam amarah ini.

Dan di tambah dengan mimpi ini...

Sudah 4 hari Allah uji aku. Menghindari aku dari tidur, membuatkan aku untuk bekerja semula. Hanya bila aku penat... baru aku mampu tidur. Siang dan malam tiada beza lagi untuk aku.

Dan kerana ini aku berdoa... semoga esok hari tidak berlaku lagi. Aku hanya mahu hidup, kerja seperti biasa... Biar apa pun ingatan dan khayalan datang pada aku, aku tidak akan dapat menerima si dia lagi. Biar aku tenggelam dalam dunia kerja aku. Jangan ganggu ketenteraman hidup aku.

Dan aku berdoa agar diringankan ujian ke atas aku. Aku tiada daya mahu berfikir dan menangani hal lain selain kerja aku. Biar aku hidup dengan kerja aku... Aku tak mahu bayangan dan memori ini mengganggu.

Aku ber doa... agar diperkenankan permintaanku ini... Amin...

Aku tidak mengantuk. Aku tiada pilihan lain. Aku perlu kerja... Datang idea baru sebelum aku mahu masuk tidur tadi. Aku ucap selamat...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...