Followers

Gamers

Thursday, November 27, 2014

Nullsec

Dalam Eve Online, ruang angkasa dibahagikan kepada 4 kelas.
  1. Highsec dengan sekuriti rate 0.5-1.0. Di selia oleh Concord (can polis la dalam Eve)
  2. Lowsec dengan kadar sekuriti 0.1-0.4.
  3. Nullsec dengan kadar sekuriti 0.0 dan ke bawah.
  4. Wormhole. -1.0. Dan ini dipecahkan lagi kepada 6 kelas. Lagi tinggi kelas, lagi kelas gitu...
Aku ada 2 karakter dalam Eve Online. Dan kedua-duanya hidup dalam Highsec. Highsec ni boleh kata kawasan newb juga la memandangkan ada polis (dipanggil Concord) jaga. Kalau ada mangkuk serang kau, polis datang musnahkan kapal orang yang tembak kau.

Ada juga hati nak hidup di Nullsec memandangkan isk (matawang dalam Eve) kat sana lebih baik tapi orang kat sana semua hardcore. Dalam Nullsec, ruang angkasanya boleh kata 'lawless' memandangkan ia boleh ditakluk mana-mana Corp atau Alliance yang kuat.

Baru-baru ini ada orang dari Malaysia tegur aku, cuba rekrut aku join corp mereka di Nullsec. Jadi aku pun join la. Kena interview la bagai. Haha... takut spy katanya...

Walaubagaimanapun berat rasanya nak tinggalkan Highsec. Aku hanya hantar 1 karakter aku je ke Nullsec. Yang satu lagi akan stay di Highsec memandangkan aku amat sayang dengan Corp aku sekarang.

Susah nak cari orang yang leh kita percaya kat Eve. Dan aku faham kenapa perlu untuk mereka berhati2 rekrut aku memandangkan Eve tak macam game lain. Setiap perbuatan ada akibat. Takde lagi game yang aku main, kalau mati kau akan hilang segalanya...

Dan Eve ada... Dan itu akibat, dan itu yang buat ramai player dia boleh kata... terlalu serius!? Huhu...

So far karakter yang aku hantar hanya miner di mana aku cuba latih untuk jadi fighter. Kenapa tak hantar karakter fighter aku yang satu lagi? Sebabnya, corp aku sekarang banyak invest kat karakter tu. Kan aku dah cakap aku sayang kat corp aku sekarang.

Aku harap perjalanan aku di Nullsec sok penuh cabaran dan keseronokan. What good of game if we can't have fun right...

Jujur, dalam hati ada takut sikit nak gi.. Haha... Tapi aku fikir kalau betul-betul nak rasa main Eve, better aku pergi Nullsec. Mana tahu esok bila dah betul2 ada pengalaman kat Nullsec, boleh la try Wormhole. Boring asik melawat je kat sana... Huhu...

Aku ucap selamat...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...