Followers

Gamers

Saturday, December 14, 2013

Yandere #1 Mengarut-mengarut aja

Aku google Yandere, cuba mencari bahan bacaan bahasa Melayu berkaitan dengan Yandere. Hampa... Tapi bahasa Indonesia banyak. Aku fikir banyak orang Melayu tak tahu apa itu Yandere, ke kurang budaya membaca. Haha...

Aku tak assume apa-apa. Bahan bacaan aku biasanya pelik-pelik dan jarang-jarang ilmiah kecuali berkenaan trading. Cuak orang serbu aku nanti.

Dahulu orang tanya tentang perempuan idaman aku. Soalan macam ni biasanya aku jawab serius. Suka tengok reaksi orang mendengarnya. Jawapan aku biasanya putih, comel, rendah dari aku. Dan ex aku semua ada ciri-ciri ni.

Tapi jauh aku menjalani kehidupan, aku sedar... aku patut letak rupa paras no 2. No 1 patut sikap. Dan dari situ aku terpikat dengan karakter Yandere. Btw, aku tak kata ex aku semua sikap tak bagus. Dorang semua baik. Semua boleh buat calon isteri. Cuma bukan untuk aku.

Tapi sekarang, kalau orang tanya, aku hanya nak jawab... 'Yandere'.

Bagi yang tahu Yandere tu apa, dorang kata aku gila. Tak sayang nyawa dan sebagainya. Serius sangat kau orang ni. Tapi jawapan aku 'agak' serius juga.

Jujur, aku tak fikir Yandere wujud. Bila sebut Yandere orang mesti ingat pembunuh, psiko dan sebagainya. Tapi lupakah kita satu sifat Yandere yang tiada bandingnya dengan mana-mana perempuan yang kita boleh jumpa.

Setia...

Dan setianya tiada tandingan.

Jauh aku berjalan, aku sedar ini antara sikap yang aku nak dalam diri aku, dan 'si dia' kelak. Tapi kita manusia, aku manusia. Untuk setia pada seorang manusia adalah tak mungkin. Hidup kita ada famili, ada kawan dan ada masyarakat. Untuk setia yang tiada tandingan. Huh...

Yandere tak memandang orang lain, hanya orang yang dicintainya. Dan sebab itu ada orang kata, cinta Yandere adalah 'pure love'. Tidak boleh diganti.

Lovely kan?

Tapi real life, hati kita tak selalu memandang cinta. Boleh lihat sekeliling kita. Kita ada samsung galaxy note 3, facebook, maharaja lawak dan sebagainya. Banyak gangguan. Banyak benda yang mengganggu kita dari fokus kepada kehidupan.

Sedangkan hidup sepatutnya mudah kalau kita simple. Kurang membeli. Lebih menyintai. Bersederhana. Dan aku tidak mengutuk. Ini juga untuk aku.

Aku nak Yandere seorang. Dan kalau ada seseorang yang mahu dekat dengan aku, dan aku lihat dia ada potensi untuk di 'Yandere' kan atau sedia Yandere untuk aku. Then, aku jumpa 'si dia' yang aku tunggu. Dunia terlalu bebal untuk aku faham. Ada baik untuk aku fokus satu, fokus pada sesuatu yang menggembirakan aku.

Potensi untuk di 'Yandere' kan? kau tanya? Huhu... ya, aku tahu rahsia mengubah seorang perempuan menjadi 'Yandere' untuk aku. Aku simpan untuk aku. Lagipun bahaya kan kalau orang tahu. Haha...

Ok la. Aku akan menulis tentang Yandere di lain ketika. Aku ucap selamat...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...