Followers

Gamers

Thursday, October 2, 2008

Raya pertama...

Raya tahun ini aku hanya balik hari. Jangan tanya aku, ini plan keluarga...

Berjumpa keluarga yang memang dah lama tak jumpa dan sesetengahnya aku sudah lupa rupa, membuatkan sedikit hati aku terusik. Ya, aku sudah lama tidak pulang. Dan banyak yang sudah berubah.

Yang dulunya comel, sekarang dah tembam. Tapi ada juga yang semakin cantik. Yang kurus juga juga sudah bertambah isi, tak kurang juga sebaliknya. Membuatkan aku rasa...

"Oh, aku sudah semakin tua..."

Aku lihat nenek, lihat anaknya, lihat cucunya. Punya rupa yang hampir serupa tapi tak sama. Ya, ia mesti selaras dengan masa. Dan itu namanya dimakan usia.

Sejenak fikiranku terus melayang kepada si dia. Adakah bila mana dia juga dimakan usia, aku masih mahu menyayangi dia.

Oh, itu masa depan, siapa tahu... Aku sedikit pun tak dapat mengerti masa depan ku bagaimana.

Bagaimana pula keluargaku. Huu... semakin aku fikir semakin aku rasa takut akan masa depan. Mati... Tak perlu cerita, ia sudah semestinya berlaku.

Walaubagaimanapun, aku seronok dengan raya kali ini. Dan aku harap kalian juga begitu... bagaimana raya kalian...?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...