Followers

Gamers

Thursday, December 25, 2008

Let love fill in the air. And we can live happily ever after...




Katanya...

I am in love
Love person who love me
If you hate me
Then nothing I can do
Because my life does not goes around with it
Why not we fill this world with love
Let love fill in the air
And we can live happily ever after


Heh, bukan dari aku tapi dari seorang teman, kawan...

Simple je kan namun memakan hati aku. Baru-baru ni aku lost faith in love. Banyak kejadian dalam hidup aku baru-baru ni menafikan kuasa cinta itu adalah segalanya.

Dunia serba moden, hidup aku sering dikelilingi dengan masalah yang biasa dihadapi oleh manusia biasa. Duit...

Aku lihat bagaimana manusia berubah hanya kerana duit. Hilang kasih sayang sekelip mata hanya kerana duit. Bergaduh dan bertekak hanya kerana duit.

Dan semua peristiwa itu melahirkan aku yang percaya duit dan kemewahan itu kuasa yang terhebat untuk zaman yang aku duduki ni.

Walaubagaimanapun, kata-kata dari teman itu menyentuh perasaan aku. Simple je ayat dia namun aku tak tahu kenapa, ia amat menyentuh perasaan aku.

Biarkan cinta memenuhi ruang udara, dan selamanya kita akan hidup gembira.


Aku fikir, jika manusia tidak dijadikan dari tanah dan lumpur yang berbau, manusia sekarang akan menjadi baik dan aman. Tetapi bersyukur ya, kerana Dia telah ubah dari buruk kepada kemuliaan kepada kita, manusia. Dalam kotor takpa, pelan-pelan cuci. Luar dah elok dah, tak payah susah-susah nak ubah.

Lagipun, kalau dalam dan luar kita baik, aku tak fikir dunia akan menjadi tempat yang interesting kan.

Teman, kemahuan kau besar. Mengajak aku memenuhi dunia dengan cinta. Maaf, aku tak daya sekarang. Aku telah meletakkan diriku untuk dunia yang serba ada.

Namun, aku gembira jika satu hari nanti, kau mampu menjadikannya realiti. Aku pasti, tahkala kau berjaya merealisasikannya, aku ketika itu telah penat dengan duniaku. Maka ketika itu ajaklah aku. Aku akan mengikutnya, bersama kamu, bersama temanmu, bersama-sama... memenuhi ruang udara dengan rasa segar, rasa cinta...
Lama tak menjiwang kan...? Haha... Thanks frend...!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...