Followers

Gamers

Monday, December 29, 2008

Letto - Sebelum Cahaya

Letto - Sebelum Cahaya


Sebelum Cahaya - Letto
Ku teringat hati
Yang bertabur mimpi
Kemana kau pergi cinta
Perjalanan sunyi
Engkau tempuh sendiri
Kuatkanlah hati cinta

Chorus:
Ingatkan engkau kepada
Embun pagi bersahaja
Yang menemanimu sebelum cahaya
Ingatkan engkau kepada
Angin yang berhembus mesra
Yang kan membelaimu cinta

Kekuatan hati yang berpegang janji
Genggamlah tanganku cinta
Ku tak akan pergi meninggalkanmu sendiri
Temani hatimu cinta

Chorus

Ku teringat hati
Yang bertabur mimpi
Kemana kau pergi cinta
Perjalanan sunyi
Engkau tempuh sendiri
Kuatkanlah hati cinta

Chorus

***

Sejak masuk semester baru, aku suka dengar lagu ini. Mungkin kerana liriknya, tapi aku rasa lebih kepada muziknya.

Ia membawa aku kembali kepada masa sebelum aku mulai mencintai orang lain. Sebelum masa hati aku dihuni oleh cahaya.

Saat di mana aku rasa cinta itu datang, namun aku tidak mengerti rasa itu. Aku rasa tenang. Aku tahu, ia adalah perasaan yang tenang.

Heh, pendek kata, aku pun tak mengerti mengapa masa itu adalah sesuatu yang amat tenang. Aku suka lagu ini. Buat aku teringat kisah lalu yang lebih menyenangkan.

Dan juga buat aku rasa, masa yang lalu hanya boleh aku kenang. Masa depan lebih penting bukan?

Enjoy ya...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...