Followers

Gamers

Monday, February 23, 2009

Rock n Rolla la la...

People ask a question.

What's a RocknRolla?

And I tell them it's not about drums,
drugs and hospital drips.

Oh, no.

There's more there than that, my friend.

We all like a bit of the good life.

Some, the money.

Some, the drugs.

Others the sex game,
the glamour or the fame.

But a RocknRolla, oh, he's different.

Why?

Because a real RocknRolla
wants the f**king lot.

Dari filem Rock n Rolla. Sila wiki ok?

Aku suka cerita ni. Dah ulang tayang 3 kali kat bilik ni. Jalan cerita menarik, penyampaian bahasa yang menarik. Ya, tiada formaliti itu baik untuk pemahaman orang seperti aku. Jalan cerita so-so cepat. So, baik untuk aku yang agak rushing.

Aku juga suka lagu dari filem ni. Dan sekarang sedang melayannya. Antara lagu yang aku suka,
  • EX SEKTOR GAZA - Dopilsya
  • The Clash - Bankrobber
Oh, cerita pasal apa kau tanya. Ia adalah retetan cerita gangster, atau mobster dari London. Ya, kau boleh berimaginasi. Putar belit, duit, psitol dan perempuan. Oh, perempuan amat kurang dititik berat dalam cerita ini. Maaf kalau mengecewakan kau.

Buat aku terfikir, jika aku ketua mobster, apa aku nak buat...

Duit, ya semua orang mahu. Kuasa, ya semua orang mahu. Perempuan, tak semua orang mahu. Haha... Lelaki kan. Apa je masalah kami jika tidak wang dan perempuan.

Tiada beza pun jika suatu hari nanti aku menjadi ketua mobster. Sama je macam mobster yang ada kat dunia ni. Beza mungkin jenis dan standard. Dari gangster kampung sampai la mafia, yakuza, ah kau namakan. Sama sahaja.

Aku tak fikir aku akan jadi ketua gangster yang baik, berbudi, sopan santun, aman damai dan sewaktu dengannya. Kenapa kau tanya? Lihat sahaja game yang aku main seharian. Perang, perang dan perang. Bunuh, bunuh dan bunuh. tak mustahil suatu hari nanti jika aku mampu pegang kuasa, aku menjadikan fantasi kepada realiti.

Dan sebab itu mak aku selalu cakap. "sudah-sudahlah tu main game, bawa-bawa la solat...". Oh berbisa. Haha...

Mungkin aku banyak sangat tengok tv. Hanya fikir jika menjadi gangster, mesti menjadi jahat. Apa kata aku serahkan kepada kau untuk fikir bagaimana kuasa yang ada pada mereka-mereka ini boleh digunakan dengan cara baik.

Well, aku merepek hari ini. Selamat ya...

You wanna watch out...

...because I'm gonna be
just like you, uncle.

Now I'm gonna be a real RocknRolla.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...