Followers

Gamers

Sunday, March 1, 2009

Salam untuk benda aneh

Wei, kau tak salah blog. Aku baru tukar template.

Maka tugas kau sekarang adalah mengundi, laju ke tak bila nak masuk blog aku. Boleh? bagus. Ya betul, kanan kau. Pilih yang mana ko rasa serasi dengan fikiran kau dan tekan vote. Boleh komen kat sini kalau ada cadangan... Ya cadangan sahaja.

Kau tanya kenapa aku tukar? Hm, aku rasa tak best dah blog aku ni, jadi aku tukar. Tapi bila dah tukar, aku rasa sama je macam yang lama. Hampeh.

Lagipun, lagi laju nak loading kalau blog aku ni kurang benda.


Kau kenal Syarifah Hadli. Ya, penulis benda aneh. Aku suka blog dia. Tapi sekarang blog dia dah kena kunci. Bermakna kalau aku nak baca, aku kena ada kad jemputan.

Best ke blog dia kau tanya. Hm... Ada satu penulisan dia yang aku suka baca berkali-kali. Tentang hidup masa depan dia, hidup di atas rumah apek jual kopi ke apa. Hidup biasa, sederhana. Duit cukup hanya untuk keperluan hidup. Jauh mengejar dunia.

Kau betul, itu hidup yang mustahil. Kerana kita banyak kemahuan. Bila baca entri itu, hm... aku terfikir akan tujuan hidup aku.

Aku tak minta hidup lama. Cukup sekadar hidupku sentiasa senang dan gembira. Dan jika ianya pendek, aku harap hidup aku selepas itu lebih gembira. Ya, kau ingat pun lagu sepohon kayu daunnya rimbun.

Barangkali itu hidup yang aku mahukan. Jauh dari dunia. Hidup sepertimana yang aku nak.

Walaubagaimanapun, jika kau kenal dia, atau jika tuan punya blog benda aneh terbaca ini, aku perlukan jemputan kau. Kau boleh tolong aku kan.

Lagipun kau pernah kata aku peminat tegar kau. Haha... Ok ok la, aku mengaku aku peminat tegar... blog dan penulisan kau. Ok? Just give me the invitation... Ish...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...