Followers

Gamers

Saturday, June 6, 2009

Ramai betul orang kahwin baru-baru ni...

Ramai betul orang kahwin baru-baru ni. Ada la aku dapat pergi satu kenduri. Yang lain tu maaf la ek. Ada sket hal tapi terima kasih sebab jemput aku... Aku kirim sms je la ek..

Apa-apahal pun tahniah sebab dah tamatkan zaman bujang korang... Aku tumpang gembira.

Tengok diorang, aku agak cemburu. Peh, dah kahwin. Aku bila lagi. Dan kawan-kawan aku yang lain pun mengajukan soalan yang sama.

Bila lagi kau nak kahwin mie?

Menggila, aku baru 23 tahun. Duit pun tak cukup je memanjang. Nak bagi anak orang makan apa nanti. Perasan kan ini ayat standard.

Duit.. duit..

Nak kahwin kena la ada tempat tinggal dulu, paling kurang pun betul tak. Tak kisah la suami isteri nak kerja ke apa, tapi tempat tinggal mesti ada. Sewa? peh... camtu memanjang la tak cukup nak beli rumah. Sekarang sewa pun dah macam bayar rumah bulan-bulan. Ya aku tahu, ikut tempat.

Mak aku cakap senang je. Kau nak kahwin, rumah dengan kereta dulu.. barulah ringan mak nak gi minang anak dara untuk kau. Itu syarat dia dan aku nampak logiknya. Dia cuma tak mahu aku sekeluarga kelak hidup susah. Cakap mak kena dengar kan?

Buat simple math. Rumah dan kereta... Bila je aku dapat kahwin agaknya. 27? 28? 30 mungkin. Peh... Tahan la aku dah 30 tak kahwin2 lagi. Member semua dah seronok tinggalkan aku seorang diri kat sini.

Kalau kata aku tak ada perancangan, tipu la. Ada, cuma aku tak rasa ianya satu perancangan yang kukuh lagi. Memandangkan aku ada 1 semester lagi nak habis, maka aku fikir, baik aku habiskan belajar dulu.

Dan berdoa, jangan la pulak mak aku yang gatal tangan carikan calon untuk aku.

Kau tanya sebab apa? Wah.. mahu tanya lagi.. Haha...

Esok adalah hari perkahwinan Noorhanani (member aku masa teknik dulu) dengan Nizamuddin. Aku ucap selamat pengantin baru, semoga cepat dapat anak dan berbahagia sehingga 7 keturunan (jangan tanya aku kenapa 7).

Maaf aku tak dapat datang... Peh ada urusan yang aku kena selesaikan.. Nanti aku sms ucap tahniah k..

Aku harus beransur dahulu... Aku ucap selamat kepada kau ya...!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...