Followers

Gamers

Monday, September 7, 2009

Aku tahu sudah lama aku tidak menulis. Aku tahu meninggalkan blog ini ibarat aku meninggalkan korang semua. Ketahuilah, ketandusan idea dan merasa perasaan yang sama setiap hari betul-betul mendungukan kepala...

Tengah hari ni aku buka login, tekan new post dan duduk termenung. Aku sedar aku ada tanggung jawab di sini. Namun untuk menulis apa itu membuat aku termenung memikirkan apa yang berlaku kepada aku sepanjang kepasifan aku menulis di sini.

Lama termenung aku sedar fungsi blog ini dalam hidup aku. Blog ini adalah pemikiran aku, perasaan aku. Rasional aku, emosional aku. Meninggalkan blog ini walau dalam keadaan negatif sekalipun bermakna aku sedang lari dari kehidupan, rutin biasa manusia.

Sehebat manapun fungsi blog ini, kalau tiada idea, tiada rasa tak bergerak juga. Cukup untuk hari ini. Esok aku akan menulis lagi. Lusa aku akan menulis lagi. Biar korang bosan membaca. Aku akan paksa untuk menulis lagi.

Kerana blog ini adalah cermin, setiap rasa, setiap perkara.... yang berlaku dalam hidup aku...

Aku ucap selamat kepada kau orang semua...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...