Followers

Gamers

Wednesday, September 25, 2013

Apa perasaan bila tengok ex kawen

Aku terbaca forum 'apa perasaan bila tengok ex kawen.' Hm...

---

Dalam seumur hidup aku, aku ada 3 ex-gf. Ini bukan sesuatu yang aku nak bangga kerana bagi aku, kalau aku tiada ex, itu lebih baik. Menunjukkan betapa integriti aku terhadap hubungan yang aku lalui.

Dua darinya sudah berkahwin. Hanya seorang sahaja ada anak aku percaya. Cukup comel, mengingatkan aku kepada dia ketika kami masih bersama.

Perasaan aku. Sedih tidak. Gembira. Itu aku tak tipu. Aku bersyukur Allah baik kepada mereka, memberi mereka jodoh yang sepatutnya mereka dapat.

Jujur, perempuan yang aku kenal, terutama mereka bertiga adalah perempuan baik. Sekalipun seakan aku melaknat salah seorang mereka, keburukan itu sebenarnya datang dari aku dahulu.

Aku percaya, jika berlaku sesuatu yang buruk dalam diri, bermakna kau ada dosa yang Allah nak ampunkan ketika kau masih hidup. Dan mereka bertiga adalah bukti dosa pahala, keburukan dan kebaikan yang berlaku dalam diri aku.

Aku gembira kerana aku bukan lelaki untuk mereka. Melihat aku sekarang, ada rasa rendah diri dalam diri aku. Jauh dalam hidup aku sekarang mahu memikirkan untuk memiliki seseorang menjadi teman dalam diri aku. Aku fikir... siapa diri aku. Aku hanya tak mahu orang tersiksa dengan perangai aku, dengan ego aku, dengan kegilaan aku mengejar cita-cita aku.

Dan ini salah satu sebab aku tegah diri aku berfikir sejauh itu walaupun umur aku memaksa aku untuk berfikir.

Dan seorang lagi... Si dia... hanya si dia masih belum berkahwin. Ini bukan urusan aku untuk sibuk dalam hidup si dia, cuma... sebagai teman barangkali... aku harap si dia juga berkahwin. Seperti dua orang perempuan ini. Yang aku percaya, dengan hati aku dan dengan perkara yang pernah berlaku antara kami... mereka bahagia...

Dan aku juga percaya, si dia... dengan siapa sahaja jodohnya juga mampu bahagia sepertimana 2 orang ex aku ni. Malah si dia boleh lebih bahagia dari mereka berdua. Aku percaya... kerana aku kenal siapa si dia.

Aku pandang bulan. Terkesima dengan kecantikkannya. Aku penat, berehat. Aku selalu kerja siang dan malam. Dan bila penat, aku ambil masa lama untuk tidur. Dan bila aku mahu tidur, aku cuba tenteramkan diri aku untuk berfikir benda yang aku rasa senang.

Dan rasa senang itu selalu datang dari mereka bertiga.

Dan kerana itu aku percaya, mereka bahagia. Mereka mampu bahagia.

Dan aku doakan mereka bahagia.

Soalan di atas aku sudah jawab, melihat ex aku kahwin adalah perkara gembira untuk aku. Namun melihat seorang yang masih belum berkahwin. Hanya memberi aku kesedihan. Sayang... kerana mereka perempuan baik. Si dia juga perempuan baik. Dan perempuan baik harus pantas dimiliki oleh lelaki baik.

Aku harap si dia tak menangguh lagi. Just go for it.

Ya, melihat ex kau yang masih belum berkahwin adalah sedih. Hanya memberi aku rasa... sedih. Tapi... itu bukan urusan aku lagi.

Aku doakan untuk si dia yang terbaik...

Aku nak sambung kerja... aku ucap selamat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...