Followers

Gamers

Wednesday, September 25, 2013

The Blacklist (2013)

Baru-baru ni aku tengok citer TV kat internet; The Blacklist.




Cerita tentang Raymond "Red" Reddington, salah seorang most wanted FBI menyerah diri di ibupejabat FBI hanya untuk menolong FBI memberkas pengganas dan penjenayah. Beliau akan menolong FBI dan hanya berkomunikasi dengan Elizabeth Keen, 'rookie' FBI profiler dimana masih tidak jelas kenapa beliau berminat untuk bekerja dengan rookie ni. Dan bila akhir episod 1, beliau kata penjenayah yang ada tu hanya sebahagian dari 'blacklist'; senarai nama penjenayah dan pengganas yang FBI sendiri tidak tahu akan kewujudan mereka.



So far trailer kat atas cover semua episod 1. Wahaha...

Aku suka watak Red ni. Suka lihat seorang orang tua yang punya pengalaman dan informasi, tenang walau apa pun yang datang kat dia. Cara dia bercakap, berkomunikasi, karakter yang tidak mampu dikorupsikan dengan duit atau benda lain. Untouchable.

Jalan citer tipikal amerika punya cerita la tentang penganas. Jenis cerita serius seperti 24. Bukan macam The Mentalist, CSI dan White Collar yang ada masa kita akan dihidangkan dengan humor. This is serious matter.

Daya penarik citer dia bagi aku adalah hubungan Red dengan Elizabeth Keen dan kenapa dia ada rasa 'interest' kat Elizabeth. Anak dia ke? anak kawan dia ke? tak tau.

Dan juga senarai hitam tu. Apa jenis penjenayah dan pengganas yang ada dalam blacklist tu yang amat sulit sehingga FBI sendiri pun tak tahu akan kewujudan dia.

Aku fikir aku akan mengikuti cerita ni. Tu sahaja. Selamat..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...