Followers

Gamers

Monday, September 2, 2013

Mimpi dan kedukaan...

Aku down seketika. Baru-baru ini banyak tak kena. Trading agak ke laut tapi tak kritikal. Buat aku rasa nak stop kejap fikir pasal keje. Rileks2.

Dan kau tau apa akan jadi kalau aku berhenti bekerja.

Ya, si dia mesti datang. Kacau...

Aneh... apa yang menarik kat si dia aku tak tahu. Tapi si dia terus terusan datang. Hanya bila aku rehat.

Aku tak benci dia. Tak marah dia. Hanya bila teringat begini bawa aku jauh ke masa silam aku. Aku tak pernah rasa nak lupa. Cuma aku harap nak pergi balik. Banyak benda boleh baiki.

Terutama dengan pemikiran aku sekarang.

Tapi siapa tak nak balik ke masa silam. Cuba mahu perbaiki diri. Menjadi terbaik untuk diri sendiri, keluarga...

---

Dalam mimpi aku terlihat senyuman dia. Penuh dengan rasa kebahagiaan. Untuk aku? atau untuk orang lain? aku tak tahu.

Bila aku sedar. Aku senyum. Hidup aku terlalu teruk tapi senyuman itu aku tak lupa.

Tiada apa lagi ada pada aku untuk aku hebahkan. Dahulu aku hebat. Sekarang tidak lagi.

Dan bila dah usia seperti ini, buat aku teringat betapa aku gah di masa muda aku... sekarang... aku tiada apa2 lagi.

Aku tak lupa senyuman itu. Aku lihat bulan. Mungkin, dan mungkin dia juga masih mengingat itu.

---

Teknik trading baru aku nampak macam menjadi. Cuma perlu berani. Duduk rehat tak bawa apa pada aku. Hanya duka. Tiada apa aku boleh buat. Menerima si dia bukan lagi pilihan. Aku hanya ada aku. Untuk aku teruskan apa yang aku mahu.

Aku harap aku berjaya... dan aku doakan aku... si dia dan kau juga berjaya... aku ucap selamat...!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...