Followers

Gamers

Sunday, April 20, 2014

Nombor telefon pada sim kad.

"Kau pernah jatuh cinta...?"
"..."
"...?"
"Pernah. 2 kali. Pertama kali adalah cinta pandang pertama..."
"Yang ke 2?"
"..."
"...?"
"Yang ke 2 istimewa. Mula dari tiada. Perlahan dia datang. Dari kosong jadi suka. Dari suka jadi rindu. Dari rindu jadi sayang. Dari sayang jadi cinta. Maaf, aku tiada nama untuk cinta ini..."
"^_^"

---

Aku tak biasa tidur malam. Tidur malam buat aku terlalu selesa dan selesa itu senang bawa ingatan aku kepada Si Dia. Aku bangun. Buka tablet. Teringat sim kad aku penuh dengan no telefon sehingga aku tak boleh masukkan nombor baru. Dan beberapa lepas aku terpaksa format hp sebab masuk virus. Jadi no dari kenalan baru hilang memandangkan aku tak dapat simpan no pada sim kad.

Aku fikir, aku patut luangkan masa untuk pagi ni semak semula semua nombor yang ada pada sim kad aku.

Ini simpan, itu buang sehingga aku terjumpa no hp Si Dia. Jantung aku skip satu denyutan. Agak terkejut memandangkan jika aku tak salah ingat, aku dah buang no dia dahulu. Salah buang mungkin. Atau...

Aku lihat nombornya...  019-418****. Hm...

Lihat jam pukul 3 pagi. Dalam hati rasa butang hijau dengan gambar ganggang telefon terang menyala. Patutkah? Gambar tong sampah semakin kabur. Aku duduk bersandar. Kemudian aku pergi ke blog Si Dia. Hm... ada gambar. Jantung aku skip sekali lagi bila lihat senyumannya.

Sakit? tak. Aku gembira bila dia gembira.

Aku buka kembali nombornya. Lihat jam dah hampir 4 pagi. Kalau ikut hati aku terus call je. Gentleman orang kata. Tapi... hm...

This is really stupid really. Aku tutup. Buat kopi dan duduk sini menaip post ni. Maaf kalau kau hampa jika aku tak buat apa-apa move. Its just, bila aku lihat senyuman Si Dia, aku tak sanggup nak rosakkan. Aku lelaki yang patut Si Dia jauhi, well, at least itu pendapat aku.

Gambar yang ada pada blog Si Dia adalah gambar kahwin sepupunya aku rasa. Buat aku terfikir apa akan jadi pada aku jika suatu hari nanti Si Dia post gambar kahwinnya.

Gila? Pasrah? atau lantak kau la...

Untuk umur macam aku, yang masih boleh skip denyutan jantung hanya kerana memandang no tel Si Dia yang aku tak pasti sama ada masih boleh pakai atau tak, kinda macam budak sekolah. Bila fikir balik, serius aku fikir kelakar.

Tapi aku bersyukur. Rasa ini buat aku rasa muda. Rasa yang ramai antara kita rindu mahu merasa. Jatuh cinta pandang pertama adalah manis. Jatuh cinta yang perlahan juga manis. Rasa muda mudi gitu.

Aku tak delete nombornya. Aku hanya simpan. Aku suka lihat namanya yang aku rekodkan dalam hp aku. Buat aku fikir, ya... aku pernah muda, aku jatuh cinta pada perempuan ini. Meskipun banyak sejarah antara kami berdua, tapi aku tak pernah lupa aku pernah gembira bersamanya...

Dan nama pada hp ini adalah buktinya.

Huhu...

Good thing about this is that right now, I have a cup of coffee and something to smile which make me want to do something good today. Thank you for this sweet and nice feeling you give me...

Aku ucap selamat...

---


Saturday, April 12, 2014

LITERAL Titanfall Trailer

Dah pernah cuba Titanfall?


Aku tak lagi. Duit takde. Huhu...

Titanfall adalah game FPS (First person shooter) dengan elemen parkour dan mecha. Macam biasa aku bukan nak buat review pasal game ni sebab aku tak pernah main pun. Kalau nak review tentang game ni aku suggest video di bawah. Aku hanya nak kongsi video di atas yang aku rasanya kelakar dan menghiburkan. Enjoy...

Oh, review Titanfall :-


So far, Warframe je yang dekat dengan hati aku buat masa ni... Hehe...

Thursday, April 10, 2014

Oh Selangor negeriku...

Jumaat lepas buka pili air tiba-tiba... angin je yang keluar. Panik satu rumah jadi keesokkan harinya satu rumah aku ke penempatan sementara di Melaka. Rumah adik aku.

Air kat sini banyak lagi, jadi maaf orang Melaka. Tumpang mandi kat tempat orang.

Ironinya, rumah adik aku takde internet. Jadi aku subs la internet mobile celcom seminggu RM18. Laju? boleh la untuk layan game kat tablet, baca manga dan update blog. Cuma...

Aku tak dapat main Warframe...

Ya, aku tak nafi. Serius ketagih game ni. Setiap hari mesti nak main. Dan dah seminggu aku duduk Melaka ni, tangan rasa ringan nak belasah orang. Mengigil2 satu badan. Tidur jadi tak lena. Hidup jadi tak bermakna...

Parah...

Dan aku baru check website dan forum, ada update besar untuk Warframe. Aku jadi makin seriau. Banyak update, fixed bug dan Warframe baru. Ditambah pula satu weapon prime yang bakal buat grinding itu aktiviti mesti buat bila aku main Warframe.

Ada orang kata dengan aku, ianya benda yang baik bila aku berjauhan dengan Warframe buat seketika. Mungkin betul sebab aku terlalu ketagih barangkali. Aku suka main game. Ia bawa aku ke dunia tanpa had imaginasi aku.

Aku pergi banyak tempat kat dunia ni tapi tak sikit pun tergerak hati aku untuk kata... ah... ini cantik... aku nak pergi lagi sini. Nope...

Dulu aku selalu fikir aku dan kau takde bezanya. Kita manusia. Sama sahaja. Tapi sekarang bila lihat cara aku lihat sesuatu, citarasa dan pengalaman aku buat aku fikir... Ya, banyak manusia pelik kat luar sana.

Termasuk aku.

Aku selesa duduk depan skrin kecil ni bermain game dari keluar melancong kat luar sana. Bagi aku, melancong kat dunia imaginasi ciptaan manusia ini lebih menarik. Aku bukan tak keluar rumah. Bila aku keluar, dan aku lihat cermin...

Aku lihat seorang manusia yang tidak nampak ada interest dengan tempat-tempat yang aku pergi.

Mengingatkan aku ketika aku bersama kelab rekreasi UTM, naik gunung Stong, Kelantan. Bila sampai puncak aku hanya... meh.... Lain pulak halnya bila aku daki tempat tertinggi dalam game. Mata aku terbeliak mempersona. Amat...

Aku perlu diselamatkan... aku fikir... Nah...

Sebab aku dari kecil memang macam ni. But please... Ia bukan sebab aku tak hargai ciptaan Allah, kat dunia ni benda yang betul-betul boleh tarik perhatian aku selain game adalah perempuan. Ya, perhiasan terbaik dunia. Other than that... well...

Tapi aku tak nafi, tak panjang lagi langkah aku. Aku yakin ada tempat kat luar sana yang mampu buat aku ternganga. Terima kasih kepada ekonomi negara kita yang aku rasakan agak-agak stabil, aku memilih untuk buang duit aku ke bil internet dan kelengkapan komputer aku.

Huh...

So, bila agaknya aku dapat balik Selangor. Tangan dah mengigil dah ni. Hm... ketagihan ni tak baik kan? Haha....

Tuesday, April 1, 2014

Aku bukan segalanya untuk dia, dan juga segalanya untuk dia...

Aku duduk dalam kereta, perjalanan menuju ke rumah. Tiba-tiba hp aku berbunyi. SMS masuk. Aku pun macam endah tak endah nak tengok siapa yang hantar... Sebabnya hanya celcom dan iklan je yang rajin hantar mesej kat aku sekarang.

Sekarang aku hanya sibukkan diri aku dengan game dan beberapa hal lain. Jadi aku agak memencilkan diri dari dunia luar.

Aku lihat mesej dari Nurul Ain!? Hm? Let's see... Satu-satunya Nurul Ain yang wujud dalam hidup aku adalah watak komik yang aku cuba lukis masa aku kat universiti dulu. Jadi siapakah dia...

Aku menung lama. Cuba balas buat-buat macam kenal. Cuba cungkil. I mean, come on... Mustahil aku lupa perempuan yang aku pernah jumpa. Tergugat reputasi aku sebagai pecinta wanita. Dia ambil masa yang lama untuk balas mesej aku.

Dan hati aku terdetik.

Hanya seorang sahaja perempuan yang nama iras macam Ain, yang bila dia marah, aku cepat tahu... aku kenal perangainya. Lambat balas mesej aku bila aku pura-pura macam kenal. Bermakna dia marah... mungkin!?

Ya, mesej dari Nurul Aina. Siapa dia? Well... Hehe...

Ni mesej seorang teman perempuan sejak aku... aku tak ingat. Ya, sangat lama aku tak dapat mesej dari perempuan sejak dia (cik Aina) mesej aku pasal pemergian seorang rakan sekolah rendah aku.

Dan bila buat salah, adabnya... mesti minta maaf. Bila aku sedar Ain ni cik Aina, aku minta maaf dan tanya khabar. Tanya tentang hidup dia. Tanya tentang Bonda dia. Tentang kerja dia.

Dan Alhamdulillah, aku tak hilang skill sms aku lagi. Haram jadah.

Lama mesej tiba-tiba hp aku mati, habis bateri. Aku hanya dapat mendiamkan diri sehingga sampai ke rumah dan charge bateri hp aku. Aku mesej dia semula, ucap maaf (well, tentu sekali dia marah) dan selamat malam. Dah lewat malam btw.

Dia balas dan aku tahu dia marah... sket... Huhu...

Dalam banyak perempuan yang aku jumpa, hanya dia (sekali lagi, cik Aina) yang aku tak berani nak tipu, ayat manis atau guna segala bagai trik yang aku praktiskan semasa zaman romeo aku dulu. Dia istimewa. Someone yang aku pernah katakan akan tunjukkan aku jalan yang betul andai aku silap semasa mengharungi hidup aku.

That's why, selain si dia. Dia penting dalam hidup aku. Orang yang tak pernah khianat aku, tak lupakan aku, dan buat aku selalu ingat aku di mana.

Aku glad dia mesej aku hari ni. Mungkin mesejnya hanya pendek. Hanya bertanya khabar tapi ia bawa makna besar untuk aku. Aneh... yup... tapi itu yang aku rasa.

Aku minta maaf kalau post kali ni macam anti-klimaks atau sebagainya. Aku hanya mahu menulis. Aku simple guy. Benda-benda macam ni senang buat aku bangkit dengan motivasi yang tinggi untuk aku buat apa yang aku harus buat.

Kadang-kadang, kita rasa Allah tak sayangkan kita, beri kita susah, beri kita sedih. Tapi jika kita ingat Dia, kita doa walaupun dalam hati Dia maha Mendengar dan dengan Izin-Nya akan kurniakan saat yang buat kita rasa...

Ya, aku tak boleh putus asa... Aku punya potensi. Aku mesti buat...

Doa... Dan malam ni walaupun mungkin hanya sedetik nikmat yang Allah berikan, aku bersyukur. Aku fikir aku boleh bekerja semula.

Btw... its not like aku cintakan dia atau apa. Dia istimewa. Sesuatu yang aku sukar nak tafsirkan. Dan sebab itu aku tak pernah lupakan dia. Dan kenapa aku jarang cerita tentang dia. Hm...

Heh... well, itu rahsia... Biar ini jadi antara aku dan dia...

Aku ucap selamat... dan please... biarkan aku hanyut dalam detik ini buat masa sekarang... hahahaha....


Friday, February 21, 2014

Warframe dan bebelan...

Baru-baru ini aku kemaruk dengan game Warframe. 3rd person shooter online game. Aku tak nak review sebab malas. Ni menulis sebab aku cuba login tapi tak dapat nak masuk. Kalau dapat pun lagging.

Sedih...

Jadi aku menulis kat sini.

Cuba nak menulis tapi dalam kepala aku tiada apa-apa. Mungkin aku terlalu obses dengan Warframe, jadi dalam kepala aku hilang banyak benda. Jujur, bila aku sedih, murung dan sunyi... aku senang untuk lepaskan pada game.

Sebab aku hanya kanak-kanak barangkali. Simple-minded.

Game bagi aku macam makanan untuk minda. Aku tak suka duduk termenung tak buat apa-apa. Aku suka berfikir tapi disebabkan sekeliling aku banyak benda yang aku tak suka, aku perapkan diri main game.

Game online biasanya banyak benda kena buat. Banyak info kena tahu. Aku boleh buat formula kat spreadsheet hanya untuk game. Giler kau boleh kata tapi benda-benda macam ni biasa untuk aku... Sejak sekolah rendah lagi aku dah buat benda-benda macam ni.

Game online biasanya ada sistem trading. Tukar-tukar barang dengan duit dalam game. Aku hanya suka main. Jadi banyak benda aku kumpul. Kadang bila jari aku sakit, aku tukar jadi mode trading. Jual sana sini. Teringat masa seronok berniaga kat kolej dulu.

Semangat keusahawanan. Walaupun tak kena tempat...

Seronok juga berbual dengan orang yang ada minat sama. Berkongsi maklumat. Dunia sebenar besar. Dunia game juga besar. Banyak rahsia boleh tahu dengan hanya menggunakan "Hi..." dalam perbualaan.

Tak banyak beza dunia sebenar dengan dunia game. Beza ketara, satu tak berfaedah, satu berfaedah. Satu seronok, satu bahagia (well, sedap bahagia, sakit pun bahagia jugak).

Aku suka design setiap Warframe yang aku pakai untuk pergi berperang. Unik. Setiap warframe ada ceritanya. Ada fungsinya. Dalam keghairahan menyelesaikan misi, kita masih boleh berfikir untuk troll member, cari bilik rahsia dan melakukan aksi parkour untuk syok sendiri.

Heh...

Bila aku letih, aku ambil masa berehat. Dan berehat ini biasanya benda aku tak berapa suka buat. Kerana aku cepat hilang mengingatkan si dia.

Tapi aku fikir tak seteruk dahulu. Jujur pada diri mudah aku fikir. Sebab benda yang kita tak mampu lawan, baik jangan lawan. Mengaku... jujur. Aku cinta dia. Selesai.

Langkah seterusnya... tiada. Aku sendiri sedar aku tak usaha untuk dapatkan si dia. Hanya perasaan yang aku simpan, luahkan tapi aku tak mahu usahakan.

Dalam seumur hidup aku, ini kali pertama aku cinta, tapi aku tak mahu usaha. Putus asa mungkin. Orang kata, perbuatan itu menunjukkan kemahuan. Mungkin juga aku tak mahu. Aku tak tahu.

Kebiasaan aku bila orang bertanya ya atau tidak. Aku tegas jawab ya ataupun tidak. Sebab senang. Aku tak mahu ditanya berulang kali. Akibat belakang cerita. Selagi tak ragut nyawa aku, apa aku perlu takut. Hanya bila cinta... sekarang... aku tak boleh nak jawab. Aku cinta... ya... pergilah pada si dia...

Err.... haha...

Jawapan yang biasa aku beri.

Tanggungjawab besar aku rasa. Komitmen itu yang aku tak mahu beri. Bukan tak mampu. Tapi tak mahu. Betul orang kata, aku hanya kanak-kanak, tapi siapa tidak. Cuma mainan masing-masing dah lain. Masing-masing nak rumah besar, nak kereta besar, nak isteri 2 3... haha...

Cuma mainan aku masih tak berubah... Konsistan.

Tak salah pun dorang nak benda-benda camtu. Masing-masing punya kemahuan.

Aku berani cakap aku tak mahu kerana aku tak usaha. Nak seribu daya orang kata. Aku rela simpan sahaja dalam hati cinta ini dan biarkan duduk selamanya sambil mengadap benda yang aku suka.

Bila baca balik, kadang aku fikir post kali ni macam post budak sekolah. Aku jujur. Mood aku macam ni sekarang. Jadi senang untuk aku menulis begini.

Huhu...

Aku lama tak tengok bulan. Dah lama takde rutin melihat dunia luar baru-baru ni. Takde benda menarik kat luar sana bagi aku sekarang. Mungkin bila aku jemu dengan Warframe, aku akan pakai warframe aku untuk menempuh dunia luar.

Cinta datang dan pergi. Benda macam ni biasa bagi aku. Aku tak pernah takut jika orang membenci aku. Sebab aku percaya, jika aku tak membenci, orang takkan membenci pada aku. Kalau ada pun telah dimasukkan dalam ignore list. Ya, jujur aku tak rasa orang membenci aku sebab aku tak perasan kot.

Banyak pulak membebel. Haha... Post kali ini sebijik gayanya macam post masa mula-mula aku tulis blog ni. Huhu... Kalau tanya adakah aku rindu si dia. Ya, aku rindu. Aku nak jumpa si dia. Nak lihat jika si dia makin sihat. Makin bulat. Haha... Nak tahu macam mana kerja dia sekarang. Ada sakit-sakit lagi ke. Kawan-kawan macam mana....

Tapi aku tahu. Tak mungkin untuk aku. Tak rumit pun. Sebab macam mana aku mahu sekalipun, tulang kudrat aku tak mahu untuk bergerak melakukannya.

Nak seribu daya ke parit mungkin...

Aku ucap selamat... nak cuba login balik warframe aku. Orang tunggu... huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...