Followers

Gamers

Tuesday, April 1, 2014

Aku bukan segalanya untuk dia, dan juga segalanya untuk dia...

Aku duduk dalam kereta, perjalanan menuju ke rumah. Tiba-tiba hp aku berbunyi. SMS masuk. Aku pun macam endah tak endah nak tengok siapa yang hantar... Sebabnya hanya celcom dan iklan je yang rajin hantar mesej kat aku sekarang.

Sekarang aku hanya sibukkan diri aku dengan game dan beberapa hal lain. Jadi aku agak memencilkan diri dari dunia luar.

Aku lihat mesej dari Nurul Ain!? Hm? Let's see... Satu-satunya Nurul Ain yang wujud dalam hidup aku adalah watak komik yang aku cuba lukis masa aku kat universiti dulu. Jadi siapakah dia...

Aku menung lama. Cuba balas buat-buat macam kenal. Cuba cungkil. I mean, come on... Mustahil aku lupa perempuan yang aku pernah jumpa. Tergugat reputasi aku sebagai pecinta wanita. Dia ambil masa yang lama untuk balas mesej aku.

Dan hati aku terdetik.

Hanya seorang sahaja perempuan yang nama iras macam Ain, yang bila dia marah, aku cepat tahu... aku kenal perangainya. Lambat balas mesej aku bila aku pura-pura macam kenal. Bermakna dia marah... mungkin!?

Ya, mesej dari Nurul Aina. Siapa dia? Well... Hehe...

Ni mesej seorang teman perempuan sejak aku... aku tak ingat. Ya, sangat lama aku tak dapat mesej dari perempuan sejak dia (cik Aina) mesej aku pasal pemergian seorang rakan sekolah rendah aku.

Dan bila buat salah, adabnya... mesti minta maaf. Bila aku sedar Ain ni cik Aina, aku minta maaf dan tanya khabar. Tanya tentang hidup dia. Tanya tentang Bonda dia. Tentang kerja dia.

Dan Alhamdulillah, aku tak hilang skill sms aku lagi. Haram jadah.

Lama mesej tiba-tiba hp aku mati, habis bateri. Aku hanya dapat mendiamkan diri sehingga sampai ke rumah dan charge bateri hp aku. Aku mesej dia semula, ucap maaf (well, tentu sekali dia marah) dan selamat malam. Dah lewat malam btw.

Dia balas dan aku tahu dia marah... sket... Huhu...

Dalam banyak perempuan yang aku jumpa, hanya dia (sekali lagi, cik Aina) yang aku tak berani nak tipu, ayat manis atau guna segala bagai trik yang aku praktiskan semasa zaman romeo aku dulu. Dia istimewa. Someone yang aku pernah katakan akan tunjukkan aku jalan yang betul andai aku silap semasa mengharungi hidup aku.

That's why, selain si dia. Dia penting dalam hidup aku. Orang yang tak pernah khianat aku, tak lupakan aku, dan buat aku selalu ingat aku di mana.

Aku glad dia mesej aku hari ni. Mungkin mesejnya hanya pendek. Hanya bertanya khabar tapi ia bawa makna besar untuk aku. Aneh... yup... tapi itu yang aku rasa.

Aku minta maaf kalau post kali ni macam anti-klimaks atau sebagainya. Aku hanya mahu menulis. Aku simple guy. Benda-benda macam ni senang buat aku bangkit dengan motivasi yang tinggi untuk aku buat apa yang aku harus buat.

Kadang-kadang, kita rasa Allah tak sayangkan kita, beri kita susah, beri kita sedih. Tapi jika kita ingat Dia, kita doa walaupun dalam hati Dia maha Mendengar dan dengan Izin-Nya akan kurniakan saat yang buat kita rasa...

Ya, aku tak boleh putus asa... Aku punya potensi. Aku mesti buat...

Doa... Dan malam ni walaupun mungkin hanya sedetik nikmat yang Allah berikan, aku bersyukur. Aku fikir aku boleh bekerja semula.

Btw... its not like aku cintakan dia atau apa. Dia istimewa. Sesuatu yang aku sukar nak tafsirkan. Dan sebab itu aku tak pernah lupakan dia. Dan kenapa aku jarang cerita tentang dia. Hm...

Heh... well, itu rahsia... Biar ini jadi antara aku dan dia...

Aku ucap selamat... dan please... biarkan aku hanyut dalam detik ini buat masa sekarang... hahahaha....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...