Followers

Gamers

Sunday, April 20, 2014

Nombor telefon pada sim kad.

"Kau pernah jatuh cinta...?"
"..."
"...?"
"Pernah. 2 kali. Pertama kali adalah cinta pandang pertama..."
"Yang ke 2?"
"..."
"...?"
"Yang ke 2 istimewa. Mula dari tiada. Perlahan dia datang. Dari kosong jadi suka. Dari suka jadi rindu. Dari rindu jadi sayang. Dari sayang jadi cinta. Maaf, aku tiada nama untuk cinta ini..."
"^_^"

---

Aku tak biasa tidur malam. Tidur malam buat aku terlalu selesa dan selesa itu senang bawa ingatan aku kepada Si Dia. Aku bangun. Buka tablet. Teringat sim kad aku penuh dengan no telefon sehingga aku tak boleh masukkan nombor baru. Dan beberapa lepas aku terpaksa format hp sebab masuk virus. Jadi no dari kenalan baru hilang memandangkan aku tak dapat simpan no pada sim kad.

Aku fikir, aku patut luangkan masa untuk pagi ni semak semula semua nombor yang ada pada sim kad aku.

Ini simpan, itu buang sehingga aku terjumpa no hp Si Dia. Jantung aku skip satu denyutan. Agak terkejut memandangkan jika aku tak salah ingat, aku dah buang no dia dahulu. Salah buang mungkin. Atau...

Aku lihat nombornya...  019-418****. Hm...

Lihat jam pukul 3 pagi. Dalam hati rasa butang hijau dengan gambar ganggang telefon terang menyala. Patutkah? Gambar tong sampah semakin kabur. Aku duduk bersandar. Kemudian aku pergi ke blog Si Dia. Hm... ada gambar. Jantung aku skip sekali lagi bila lihat senyumannya.

Sakit? tak. Aku gembira bila dia gembira.

Aku buka kembali nombornya. Lihat jam dah hampir 4 pagi. Kalau ikut hati aku terus call je. Gentleman orang kata. Tapi... hm...

This is really stupid really. Aku tutup. Buat kopi dan duduk sini menaip post ni. Maaf kalau kau hampa jika aku tak buat apa-apa move. Its just, bila aku lihat senyuman Si Dia, aku tak sanggup nak rosakkan. Aku lelaki yang patut Si Dia jauhi, well, at least itu pendapat aku.

Gambar yang ada pada blog Si Dia adalah gambar kahwin sepupunya aku rasa. Buat aku terfikir apa akan jadi pada aku jika suatu hari nanti Si Dia post gambar kahwinnya.

Gila? Pasrah? atau lantak kau la...

Untuk umur macam aku, yang masih boleh skip denyutan jantung hanya kerana memandang no tel Si Dia yang aku tak pasti sama ada masih boleh pakai atau tak, kinda macam budak sekolah. Bila fikir balik, serius aku fikir kelakar.

Tapi aku bersyukur. Rasa ini buat aku rasa muda. Rasa yang ramai antara kita rindu mahu merasa. Jatuh cinta pandang pertama adalah manis. Jatuh cinta yang perlahan juga manis. Rasa muda mudi gitu.

Aku tak delete nombornya. Aku hanya simpan. Aku suka lihat namanya yang aku rekodkan dalam hp aku. Buat aku fikir, ya... aku pernah muda, aku jatuh cinta pada perempuan ini. Meskipun banyak sejarah antara kami berdua, tapi aku tak pernah lupa aku pernah gembira bersamanya...

Dan nama pada hp ini adalah buktinya.

Huhu...

Good thing about this is that right now, I have a cup of coffee and something to smile which make me want to do something good today. Thank you for this sweet and nice feeling you give me...

Aku ucap selamat...

---


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...