Followers

Gamers

Saturday, November 3, 2007

Bitter Virgin : Dapatkah cinta memulihkan luka peristiwa itu...

Hm, pagi ni aku takleh tido. Nak study pun takde mood. So, aku mulalah menyelongkar pc aku tengok apa2 yang menarik dalam hard disk aku. Then aku terjumpa 'manga' yang aku dah lama tinggalkan sejak aku download chapter pertamanya...

Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us

Bitter Virgin... Menceritakan tentang Suwa Daisuke secara tidak sengaja mengetahui rahsia rakan kelasnya, Aikawa Hinako. Aikawa Hinako pernah di rogol oleh bapa tirinya, pernah mengandung dan gugur dan kemudian mengandung sekali lagi dan melahirkan seorang anak lelaki. Mengetahui rahsia ini, Suwa Daisuke mula menjadi protaktif terhadap Aikawa Hinako. Aikawa Hinako yang pada mulanya takut pada lelaki kerana kisah silamnya mulai rapat kepada Suwa Daisuke. Dan tanpa sedar, cinta mula berputik antara mereka....

Heh, sory, mungkin skema lak sinopsis yang aku tulis ni. Hm, cerita ni buat aku terfikir tentang psikologi seorang perempuan selepas mereka mengalami peristiwa dirogol. Aku tak pernah ada kawan yang mengalami peristiwa seperti itu atau aku mungkin tak tau.

Honestly speaking, bila aku terdengar berita dekat surat khabar ke atau tv ke tentang mangsa rogol, mesti aku ada fikiran 'Serve her right'. Heh, tak kisah la korang nak cakap aku anti-perempuan ke koz aku bukan. Mungkin aku anti-kapel (Thee hehe...) Tapi bebaru ni kes rogol dah menjadi2 sampai budak kecik pun jadi mangsa rogol.

Hm, kalau fikir balik kenapa kejadian rogol ni terjadi. Memang macam nampak salahlah dekat lelaki kerana gagal kawal nafsu. Tapi mana datang nafsu tu sampai budak kecik pun kadang jadi mangsa kalau tak dari perempuan sendiri. Hm, kalau fikir macam tu logik. Heh, tapi tetiba aku ada fikiran yang, orang pernah kata, lelaki ada 9 akal 1 nafsu n perempuan sebaliknya. N aku tau kalau korang (perempuan) nak debat mesti guna benda alah ni tapi bagi aku, walaupun satu, still ia adalah nafsu.

So, aku warning awal, aku bukan baik sangat. Namun aku just nak ingatkan para2 perempuan yang amat aku kasihi (aiceh...). Jagalah diri korang sebaik mungkin. Jangan la pakai pakaian seksi, menjolok mata n sewaktu dengannya. Ya, korang nak anggap kitorang (lelaki) ni buas ke apa ke korang punya pasal tapi just jaga diri korang bebaik. Jangan cuba cabar lelaki dengan mencabar nafsu dorang. Even dorang ada 9 akal pun kadang boleh terlepas gak nafsu yang satu tu.

Aku just taknak korang alami apa yang dialami oleh Aikawa Hinako. Tak percayakan lelaki dan bila ada orang yang dia suka, dia terpaksa merendah diri kerana peristiwa pahit yang dia alami dan lepaskan orang yang dia cinta. Cinta sangat menyakitkan bila ia tidak dapat disatukan dengan orang yang kita cintai. Aku boleh faham sket perasaan tu. Dan selalu ingat, jika betul 9 itu adalah emosional bagi kamu, maka hanya ada satu rasional untuk kamu. Jadi do the math, 9 dengan 1 mana banyak. Larat korang nak layan perasaan yang 9 dengan akal yang satu...?

Perempuan adalah seindah-indah kejadian Allah yang ada dalam dunia ni. Sangat sia-siakan mereka dengan kelalaian kamu dalam mengawal nafsumu. Ingat, kamu adalah kamu dan nafsu bukan segala-galanya... (Poyo... maybe tapi ini untuk aku n semua lelaki)...

Hm, kalau korang nak baca komik ni... download kat...
http://stoptazmo.com atau http://www.mangatraders.com

Maklumat lanjut ble gi kat http://en.wikipedia.org/wiki/Bitter_Virgin
Daftar kat situ, free then taip 'bitter virgin' kat dalam kotak search.... Selamat mendownload....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...