Followers

Gamers

Sunday, March 22, 2009

Aku kata,
You really are something to others.
Ini kisah perempuan baik. Perempuan yang tidak pentingkan diri. Kisah yang dipetik dari sketsa kehidupan. Melihat dia, aku fikir. Its better kalau aku hadkan sosial aku. Sebab aku ada teori.

Semakin ramai, semakin meriah dan... semakin banyak masalah. Dia punya masalah. Banyak masalah. Dan ironinya, masalah itu aku fikir bukan berpunca dari dia. Ia dari orang lain. Teorinya mudah, semakin ramai dia kenal, semakin banyak masalah dia akan hadapi.

Aku sayangkan dia, tapi ini bukan cinta. Dan sebab itu bila sesuatu berlaku kepada dia, sesuatu perkara yang dia sampaikan akan sampai kepada hati aku. Ia akan buat hati aku rasa sakit, rasa tidak senang.

Kerana dia cantik. Dalam dan luar. Kerana dia sungguh cantik, dalam dan luar. Aku jadi sakit bila aku dengar dia sakit. Kadang aku tanya pada hati, mengapa aku perlu sakit, perlu risau bila sesuatu itu datang dari dia.

Itu karma, itu pembalasan.

Hari ini aku dengar dia berkata sedikit. Namun hati aku mendengar dia berkata banyak. Aku tahu dia sedang sakit, dan aku tahu, aku bukan penawarnya.

Aku rasa marah, marah kepada orang di sekitarnya, marah pada diri aku sendiri, kerana kami punca kepada masalah dia. Boleh tak just leave her alone. Biarkan dia hidup dengan tenang, hidup dengan gembira. Boleh tak buat macam aku, biarkan dia hidup, jangan kacau dia. Dan bila dia datang, gembirakan dia. Boleh tak macam tu.

Aku harap dia tidak putus asa, dia cantik. Luar dan dalam. Dan aku harap kecantikkan itu sentiasa berpihak kepada dia. Selagi aku hidup, aku mahu dia menjadi cantik. Dan aku harap selagi aku hidup, masalah tak meragut kecantikkan dia.

Aku doa, semoga dia sentiasa gembira, dan bahagia. Beri dia ketenangan, beri dia keceriaan. Dia perlukan, dia mesti diberikan.

Hari ini hati aku berkata tentang dia. Aku tahu apa kau fikir tapi bukan itu. Macam aku cakap, aku sayang, tapi itu bukan cinta. Atau barangkali aku yang tahu bagaimana hati aku.

You really are something to others.

And i mean it...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...