Followers

Gamers

Wednesday, March 11, 2009

Mimpi klimaks...


Baru-baru ini aku bukan mengelamun, tapi kerap bermimpi yang bertemakan kapel. Aku jadi takut.

Kalau mimpi aku bawak kereta coupe aku tak heran, sebab dah tentunya itu membawa maksud Audi R8 akan bakal menjadi milik aku. Haha, tapi ini lain.

Kalau orang yang menjadi kapel aku itu orang yang sama takpelah jugak. Senang aku nak aim. Haha... tapi ini tidak. Rambang. Bukan orang yang sama. Dan orangnya juga bukan terdiri dari orang yang rapat dengan aku.

Minggu lepas aku mimpi aku kapel dengan Ayu (bukan nama sebenar). Dalam mimpi tu, aku masih lagi student dan dia dah kerja. Lovely tak dia kau tanya. Ya dia lovely sampai kau terjaga dengan bateri telefon kau tercabut. Walaupun ada sikit konflik berlaku dalam mimpi aku. Hehe... Lagipun, aku bukan kenal sangat dia pun. Kenal pun dalam friendster je. Hish...

Dua hari lepas aku mimpi aku kapel dengan perempuan.. hm... macam mana nak describe. Kau pernah tengok cerita Chocolate/Fury kan. Ala cerita perempuan thai bertomoi belasah orang tu. Ya, perempuan seperti itu. Ada masalah mental kalau aku boleh kata. Lagi sekali kau tanya dia lovely ke tak? Ya, sampai kau nak terberak pun dia nak ikut sebab takut terpisah dengan kau.

Ini tidak sihat. Mimpi ini tidak sihat. Ya betul, dari sudut positif kau akan kata ini bukti aku lelaki sihat. Tapi bagi aku ini tidak sihat. Sepertinya menyuruh aku mencari cinta yang hilang(eceh...). Seperti mahu aku merana dan tersiksa kerana realiti cinta (dah macam drama melayu pulak).

Yang selebihnya ada bini orang, awek skuter, orang bunian dan err.. hehe...

Walaupun perempuannya adalah rambang, aku percaya ini petanda. Aku tak pasti baik atau buruk. Tapi kalau melibatkan perempuan, aku fikir lagi banyak buruk dari baik. Macam biasa, no offence, kau boleh kutuk aku.

Ya, mimpi tu best. Mimpi perempuan kan. Tapi dalam kes aku, ini lain. Mungkin kerana aku agak realist, banyak konflik berlaku dalam mimpi aku, seperti bergaduh dengan mak aku pasal perempuan, terjun bangunan sebab cinta di tolak dan masuk mulut naga sebab kasut kaca si dia tertinggal kat dalam.

Aku merasa sengal, dan penat. Kerana ia terlalu kerap. Kalau aku detailkan, barangkali aku boleh buat novel, cerpen pendek. Kau hebat? boleh tolong tafsir mimpi aku? Tolong ya...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...