Followers

Gamers

Thursday, July 18, 2013

Demam & Masa Lapang

Aku demam. Tapi masih gagah boleh buat kerja. Oh, sebelum tu. Selamat Menyambut bulan Ramadhan. Puasa tau, jangan tak puasa... Cliche...

Dah 3 hari. Hari pertama nak selsema tapi aku cantas padu dengan makan ubat awal. Tak sempat selsema. Tapi badan taknak mengalah, bagi sakit tekak. Ni memang aku tak leh blah. Makan ubat batuk cap Wood. Aku memang takkan makan Paracetamol (aka panadol dll), katanya tinggal kesan kat otak la apa. Tapi betul rasanya, cam ada rasa-rasa camtu gak.

Ni hari ke 3. Demam aku bukan panas. Selalunya sejuk2 badan. Kalau dirasa di dahi memang tak dapat detect kedemaman aku. Aku biasa macam ni. Demam pun still boleh bergerak sana sini. Cuma bila mengigil tu aku baring je la.

Jadual tak banyak berubah, kecuali jadual makan aku. Ya, aku agak routine-person. Senang. Tapi bila demam, kepala serabut.

Bila demam, kepala tak clear. Tapi aku sedar satu hakikat, selain trading, aku tak buat pape kecuali buang masa (main game, tidur, makan). Amat tidak produktif. Salah satu sebab aku jadi trader adalah kerana aku akan ada banyak masa.

Trader banyak masa terbuang tak buat pape. Tengok market. Kalau ada tu ada la, kalau takde tu takde la. Masa trade mula pukul 3 pm sampai 12 am. 12 am sampai subuh masa kerja (buat kajian ke hapa). Dan soalan cepu emas bila aku tidur.

Dan bila demam, bila kabut pandangan mata baru sedar aku ada banyak masa terbuang. Memandangkan demam buat aku rasa malas berfikir (malas bekerja) jadi terasa lapangnya masa. Aku patut buat sesuatu yang produktif.

Banyak kali cuba nak hidupkan blog ni tapi tak juga jadi. Takde idea nak tulis apa. Merapu macam ni hebat la aku. Dan aku yakin sapa je yang baca. Huhu...

Hm... Mungkin aku boleh berjinak-jinak berforum. Kembangkan sosial aku. Dulu aktif tapi sejak aku tak bersama si dia, aku jadi recluse. Dalam kepala aku trade, trade, trade...Jatuh bangun. Bangun jatuh. Dan Alhamdulillah bangun semula dan aku harap aku tak jatuh.

Aku ada blog lain selain blog ni. Tapi tak aktif sangat menulis. Sebab kepala aku terlalu fokus pada satu. huh...

Nak chat tak tau dengan siapa. Kadang ada juga post forum tapi forum omputeh la. Kerja aku memerlukan aku untuk fokus, dan hindari dari pendapat orang lain. Dan sebab itu aku ralat nak berbual soal kerja. Setakat ni sistem aku baik dan aku taknak ubah pape lagi.

Mungkin aku patut ada hobi baru. Mungkin aku patut melukis semula. Macam masa sekolah dulu. Tangan dah kayu dah.

Tapi bulan Ramadhan ni patut aku tambahkan ilmu agama aku. Ye tak? Thee hehe...

Bila fikir, dalam kepala aku pening-pening macam ni, banyak idea. Tapi benda ni bukan kali pertama aku fikir. Alih alih aku buat kerja aku. Ia macam darah aku. Trader tegar orang kata. Tapi macam aku cakap, takde keje apa pun.

Hanya banyak buang masa. Kalau luar dari masa trading aku, ya... aku sedang buang masa... Huh...

Waktu-waktu macam ni rindu masa sekolah. Aku fikir masa aku sekolah dulu mana ada rasa bosan dan sunyi. Ada je benda nak buat. Pagi pergi sekolah. Petang main game, gi tuisyen. Malam buat kerja sekolah. Cukup time tidur. Hidup simple. Dan aku cuba bangunkan kembali masa-masa tu cuma...

Ianya tak sama. Pagi tidur, petang kerja, malam kerja, tengah pagi kerja. Hm... lama tak main game secara serius. Layan Starcraft II tengok macam mana... Huhu...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...