Followers

Gamers

Thursday, July 18, 2013

Starcraft II dan Twitch.tv

Lama dah... Aku agak into dengan Starcraft II. Nak main online internet huduh lembab. Jadi layan main dengan AI.

Starcraft II adalah game RTS (real-time strategy). Buat kubu dan serang kubu musuh. Dan sebab ianya real time, jadi selalu kena peka, kena faham setiap bangunan dan unit itu apa istimewanya. Banyak game RTS aku main, aku boleh kata Starcraft II no 1 bagi aku...

Cuma baru-baru ni aku gemar tengok orang main stream kat Twitch.tv. Tengok strategy apa diorang pakai. Tengok macam mana diorang handle stress kena serang. Dan aku ada beberapa pemain Starcraft II yang aku selalu tengok berikutan dengan masa dorang stream biasanya masa aku bekerja di tengah pagi.

Orang dulu dengar radio sambil kerja, aku tengok stream sambil kerja... Stylo?

1) White-ra
Dia ni kira otai kat Starcraft II. Main untuk race Protoss. Ramai orang panggil dia ni Mr.Nice sebab dia agak 'sopan'... err... gentleman... Aku suka tengok cara dia main. Unik. Amat terkenal dengan taktik Special Tactic-nya. Tengok dia multi-task pastikan kubu dia berfungsi dalam masa yang sama. Serang kubu musuh. (Macro and micro game)

Bukan sesuatu yang aku selalu dapat buat. Sebab aku agak slow nak multitasking.

Punchline dia, More GG more skill.


2) Idra 
Terkenal dengan sikap dia yang acuh tak acuh, kerek. Pemain Zerg. Kalau menang dia kutuk, kalau kalah dia kutuk. Tapi permainan dia aggresif tapi tahap pro. Dengar dia main sampai menetap kat Korea sebelum balik ke USA. Jauh berguru sebab game.

Aku baru lagi mengikuti dia bermain jadi tak berapa familiar sangat dengan dia ni.



3)MsSpyte
Err... baru lagi mengikuti dia ni. Bosan kadang-kadang tengok game. Nak jugak tengok awek ye tak. Dan dia ni je yang bagi streaming 360p dan kerap online dan selalu ada antara top 20 streaming Starcraft II kat Twitch.tv. Pemain Zerg.

Ada buat coaching. Hurm... Macam aku ada masa nak layan... Huhu...

---

Ini je pemain Starcraft II yang aku selalu stream bila buat kerja tengah pagi. Dorang ni macam tv bagi aku. Aku memang tak tengok tv. Hidup banyak depan PC. Kadang keluar gi pasar beli ikan ke apa. Huhu...

Its nice, bila tengok orang lain hidup dengan tidak ada "real-job". Zaman sekarang benda macam ni bukan mustahil. Dan aku salah seorang yang sedang ke arah itu.

Oh, aku pemain Zerg. Tapi tak heavy sebab aku kadang cepat bosan. Main nak seronok je. Tapi kalau dapat fight online nak juga test. Aku tahu persaingan online amat sengit, nak-nak server NA. Korea eh... Sana giler game online...

Kadang bila ada tournament, aku layan jugak. Tengok banyak jenis taktik orang cuba, cheese, rush, turtle dan macam-macam lagi. Huhu..

Ok la... Sambung kerja... aku ucap selamat...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...