Followers

Gamers

Friday, July 19, 2013

Persona Hati Facebook.

Hidung mula meleleh. Hari ni hari ke... 4 atau 5 aku demam. Yup, ini biasa. Tapi demam aku tidak melarat. Aku boleh bangun, kerja, keluar gi kedai dan duduk depan pc.

Masih belum bayar tidur aku untuk semalam. Gara-gara like satu pic kat fb. Yup, ada seorang ni jika aku like, atau comment post dia, aku takkan dapat tidur. Dia buat aku teringat benda lama. Dia bukan siapa pun cuma.. entah. Ada sesuatu pada dia yang aku tak faham.

Macam domino. Ia makin melarat dan membebankan otak. Jujur, aku terlupa aku ada sindrom macam ni. Haha...

Aku buka spreadsheet. Datang idea trading baru. Jadi aku nak run test. Buat coding dan run test. Ambil masa 6 jam baru siap kalau aku tak salah kira. Walau sakit, dan tak cukup tidur... Aku rasa kepala aku sangat lapang untuk aku fikir next move untuk kerja aku.

Hm...

Mata terlalu terang untuk lelap. Masa tidur terganggu. Hati aku terusik. Jiwa kacau.

Aku buka 2nd pc. Coding dan run test untuk pair lain. 6 jam lagi. Benda aku tak suka bila run test sebab aku nak kena tunggu lama baru siap.

Erk... masa terlalu lapang. Buka laptop. Baca artikel. Baca news. Baca forum. Taip sana sini. Lama then sampai buka fb. Erk...

Ia bukan sesuatu yang perit untuk aku kenang masa silam aku, kecuali bersama si dia. Cuma bila kenang, banyak kenangan manis yang buat aku senyum. Perit datang bila aku bandingkan diri aku dulu dan sekarang. Banyak berubah aku fikir.

Sesal datang kadang. Tapi benda macam ni kena pandai garap dan buat jadi motivasi. Selalunya berjaya, contoh macam hari ini. Nak juga aku run test dan dapat idea baru. Biasanya mengeluh je depan pc tengok trade floating. Hehe..

So far, trade aku ok. Rugi sikit tapi biasa la... Hanya perlu tawakal dan tak putus asa. Bulan baik ni banyak rahmat Dia. Dan aku penat kaji, sayang jika aku tidak yakin.

Hm... Aku nak cuba baring balik. Sakit, kalau tak rehat aku takut melarat. Mungkin aku boleh tidur. Tengok pc aku bekerja keras, aku fikir aku boleh tidur. Kenang masa silam hebat aku, aku fikir aku boleh tidur...

Aku ucap selamat. Ye, aku tahu ini pagi... tapi tidur kena bayar... hehe...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...