Followers

Gamers

Sunday, March 2, 2008

Bila Affiliate = Wang!!!

Malam ni aku tak boleh tidur. Jadi aku buka email. Kenapa? Sebab aku suka tengok laman web dan blog orang lain, dan bila aku rasakan menarik blog tu, aku akan langgan (Subscribe orang putih kata)...) blog tu. Bila dorang update je blog dorang, maka secara automatik salinan posting dorang berada dalam peti masuk emel aku.

Dan malam ni aku tertarik dengan sebuah emal ( ada 2 sebenarnya dari 2 blog tapi kandungan sama..) yang menyebarkan cara membuat duit dengan mudah. Dan program itu digelarkan



Apa tu Affiliate? Haha, aku lama sudah tahu tapi tak pernah serius nak ambil tahu (pening...) Affiliate adalah satu program dimana pengusaha sesebuah laman web menawarkan perkongsian keuntungan kepada sesiapa sahaja yang menjadi agen 'affiliate'nya dan menjual produk yang dikeluarkan oleh pengusaha tersebut. Pendek kata, jual barang orang lain dan terima komisyen.

Program Affiliate ini sangat terkenal di Internet. Ia adalah satu cara mudah bagi perngusaha di internet menjual atau menyebarkan produknya melalui agen-agen 'affiliate'nya. Agen-agen affiliate ini digelar sebagai Affiliate Marketer. Mereka inilah yang mendapat keuntungan sampingan daripada pengusaha tersebut.

Katakan kalian menyertai program affiliate sebuah badan yang menjual ebook. Dan kalian berjaya menjual 3 ebook seminggu. Katakan yang harga satu ebook adalah RM50 dan komisyen yang diberikan kepada anda adalah 10%. Maka, pada minggu itu kalian memperolehi RM50 x 10% x 3 ebook seminggu, hasilnya kalian memperolehi RM15. Senang kan. Biasanya untuk menyertai program affiliate ini akan dikenakan yuran permulaan dan kalian akan diberi peralatan-peralatan bagi tujuan promosi.

Itulah serba sedikit tentang program affiliate dari aku. Berbalik kepada cerita emel yang aku baca tadi. Dalam emel tu menyatakan dengan memuat-turun sebuah laporan boleh membuat duit. Macam mana...?


Klik gambar di atas ni dan kalian boleh memuat-turun laporan tersebut. Laporan tersebut menceritakan tentang seorang usahawan Internet, Andrew Fox memperolehi kejayaan dengan menjadi affiliate marketer. Dia menceritakan pengalaman yang dihadapinya dan kejayaan yang dicapai sepanjang menjadi affiliate marketer sehingga dia digelar Super Affiliate. Aku dah baca dan ia memang satu laporan yang bagus.


Sesudah kalian dapat laporan itu, kalian boleh memberikan kepada orang lain menerusi pautan (link) kalian, kalian akan memperolehi $1.00 & pada rangkaian yang ke-2 yang muat-turun, kalian akan menerima $0.50!


Siapa kata $1 tak bernilai? Bayangkan, 100 orang muat-turun laporan tersebut terus dari anda, dan 100 orang
lagi pada rangkaian ke-2?

$1 x 100 orang = $100
&0.50 x 100 orang = $50

Jadi, jumlah dapatan adalah $150.00! (orang putih kata 'simple math') Jika ditukar kepada RM, RM450.00 menjadi milik anda. Bukankah ianya terlalu mudah?
Pembayaran dilakukan memnggunakan akaun Paypal. Pastikan kalian telah mempunyai akaun paypal. Sekiranya tiada, jangan lupa mendaftar akaun paypal secara percuma dengan klik sini.

Kenapa paypal? Paypal merupakan institusi kewangan internet yang paling popular digunakan untuk transaksi urusan perniagaan dan pembelian secara maya atau internet. Jadi jika anda mahu membeli sesuatu secara percuma di internet, cuma daftar paypal dan sebarkan laporan ini kepada seberapa ramai kepada rakan-rakan anda!. Anda dapat duit, rakan anda pun menerima faedah yang sama…Apa tunggu lagi, sementara tawaran masih belum ditutup. Bukan susah pun. Hanya perlu muat-turun laporan dan sebarkan kepada orang ramai. Klik sini untuk mula...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...