Followers

Gamers

Sunday, November 2, 2008

Aku pernah hidup kerana kenangan bersama kamu semua...

Dah mula bosan, aku bukak album gambar lama. Heh, tersengih seorang diri melihat kawan-kawan aku masa di kolej martikulasi dahulu. Tanya aku period yang aku paling suka dalam hidup aku. Aku akan jawab, sepanjang tempoh aku berada di kolej itu.

Sebab? Aku punya kawan-kawan yang best gler.

Qamari
Dia ni best. Boleh kata rakan borak yang paling best dalam hidup aku. Aku sanggup habis berjam-jam di meja study sambil borak dengan dia. Sikit gayanya aku tiru kerana aku suka. Very tolerance person. Kalau takde dia, aku yakin sosial aku berada di dalam bilik sahaja. Heh...

Zaridz (Zack)
Hm, aku lupa ejaan sebenar nama dia. Heh. Gila jambu mamat ni. Dan heh, aku tak tahu kenapa, dia agak penyegan dengan perempuan tapi kalau dia dah dapat, layan saja. Budak pandai, dan aku tak lupa setiap jasanya menjadi cikgu kepada aku. Boleh kata teman bermain aku. Gler dengan perangai gler dia. Ya, aku ingat peristiwa lipas itu, kau ingat tak?

Kamal
Lagi sorang budak pandai. Gler genius tapi bila ada benda dia tak suka, tahan sahaja dengan mulutnya. Tapi niatnya baik, aku tahu. Tapi kadang aku takleh faham dia. Tak tahu kenapa. But still, dia bukan trouble maker, but the... er... penyelesai masalah. Dan aku suka, koz banyak kali senangkan hidup aku. Huhu...

Adam
Gler kepala mamat ni. Hepi go lucky. Dia selalu buat aku rasa belajar tu sesuatu yang rileks. Apa je yang keluar dari mulut dia memang sesuatu yang kita patut gelak. Lawak seh. Senang dekat dengan dia walaupun dari jauh orang akan anggap dia seorang pendiam. Antara orang yang rapat dengan aku untuk ke kuliah, kalau aku nak gi la.. Hee...

Am
Sifu aku. Ya, aku jiwang dahulu, dan dia adalah penyebab kenapa aku sangat jiwang dahulu. Dia mampu merapatkan barisan para-para jelitawan dengan hanya tenungan mata. Gler hebat. Seorang yang pintar, kalau main chess dengan dia, kirim salamlah untuk angkat trofi kemenangan tu. Dan kalau kalian dengar lagu yang dia selalu dengar, kalian akan tenggelam dalam dunia dia, terutama jika kalian perempuan. Awas ya...

Hairul
Berlagak gler mamat ni. Tapi aku tak kisah sangat pun. Sebab benda yang dia lagakkan memang dia buat. Pendek kata, dia bukan jenis orang cakap tak serupa bikin. Tapi dia tak kedekut ilmu. Tanya la apa kalian nak tahu, dia akan bagitau cuma, heh... tahan saja dengan lagaknya. Janji aku pernah kalahkan dia dalam chess sekali. Haha...

Kucik
Memang sempoi. Dan ada komuniti sendiri dekat cc kolej ni. Orang yang bertanggungjawab memperkenalkan game Ragnarok kat aku. Kejap je aku main. Tanya la dia apa game online dan offline yang ada kat mukabumi ni, aku yakin dia tau semuanya (err.. ye kot. haha...). Happening person. Aku tak dapat bayangkan hidup aku tanpa dia. Gempak beb!

E-lock
Gler sempoi. Tenang je orangnya. Cakap pun bersahaja. Lemah lembut budi bahasa. Senang bergaul dengan dia. Memang tak sombong. Tapi dia ni misteri. Dan sebab tu aku takleh cerita banyak. Hehe...

Zuhair
Kalau dia melawak, kau akan ingat sampai mati apa yang dia katakan. Orang yang bertanggungjawab memperkenalkan aku kepada perniagaan topup. Apa, bantalmu di bawah seliparku... Hahahaha...

Mel
Kucing aku. Haha... takdelah. Ni orang betul. Gler kiut dan comel. Seksi, wakakaka... Salah seorang yang bertanggungjawab membuatkan aku rajin belajar. Aku tak faham kenapa cakap dia aku mudah ikut. Aku ingat lagi aku tak tidur sebab dia suruh aku siapkan semua assignment yang aku ada walhal nak hantar lambat lagi. And she's good listener. Ipoh mali talak sombong ma... Haha...

Haryanti
Kontorversi. Sampai hari ini aku rasa kalau orang bercerita pasal aku mesti berkait dengan dia. Anyway, takde apa yang berlaku antara aku dan dia. She's really nice person. Aku senang dengan dia. Peramah. Dan korang-korang yang suka gosipkan aku dan dia, tolong hentikan... Dia sudah berpunya, seperti mana aku. Haha...

Amy
Even kami sebaya, aku panggil dia kakak. Jangan tanya kenapa, itu first impression aku dan aku lihat dia seperti seorang kakak. Kalau aku dianugerahkan seorang kakak kandung, aku mahu seperti dia.

Wawa
Awas kalau kena jentik sekalipun dengan dia. Budak silat ini. Kadang dengan tak sengaja dia terkeluar pencak jurus ke-6 dia. Lepas tu mengidap la kau. Aku pernah kena tu aku cakap. Dia selalu mengingatkan aku yang perempuan bukan barang mainan. Kalian tahu?

Dan ramai lagi yang aku ingat tapi tak larat nak taip. Tanpa mereka, hidup aku sunyi dan sepi dan bosan, sepertimana yang aku lalui di UTM ni saban hari. Lama tak jumpa dorang. Masing-masing mula bawa haluan masing-masing.

Kenangan tu aku tak pernah lupa. Setahun itu aku tak pernah lupa. Setiap minit setiap saat. Sebelum bertemu si dia, aku hidup dengan kenangan-kenangan ini. Aku harap ia akan berulang kembali. Hidup di Kolej Martikulasi Negeri Sembilan. Aku rindukan hidup di sana.

Hidup umpama roda kan?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...