Followers

Gamers

Thursday, November 27, 2008

Masa depanku adalah dunia semasa kecilku...

Cuti di rumah memang menyeronokkan. Kau tak fikir nak turun ke cafe beli makanan. Kau tak fikir nak siapkan projek dan assignment. Kau tak fikir hidup kau sedang dalam kesempitan wang. Aku suka cuti di rumah.

Tapi cuti aku tak di sia-siakan. Tahu bukan aku sedang mendalami dunia forex. Ya, masih baru dan aku masih mencari kaedah yang amat sesuai untuk aku. Hm... boleh kira aku sudah jumpa tetapi ilmu takkan habis di tuntut kan. Aku hanya mahu sempurnakan saja. Untung? Haha... setakat ni boleh la.

Cuma baru-baru ini aku ditewaskan oleh kekurangan displin. Yup, aku sedang rugi yang amat. Mengenang aku dahulu, barangkali aku sudah tinggalkan forex tetapi aku tak boleh. Kerana aku telah nampak jalannya.

Berputus asa sekarang adalah rugi. Aku masih ada sebulan lagi sebelum habis cuti. Dan aku punya masa yang amat lapang untuk belajar. Aku punya asas, aku fikir... Jadi aku patut teruskan. Benar??

---

Cerita lain.

Malam ni aku tak boleh tidur. Selak-selak rak buku jumpa komik-komik aku. Penyiasat Remaja Kindaichi. Peh.. Aku memang minat gler dengan jalan cerita dia. Aku ingat lagi masa di Kolej Martikulasi aku bawa semua koleksi komik aku ke sana. Siap buat forum dengan member-member lain bercerita pasal komik. Lalu...

Aku rindukan mereka, dan masa itu. Aku ambil komik, baca. Senyum. Aku rasa perasaan ini. Perasaan yang sama aku rasa ketika membacanya kali pertama dulu. Perasaan yang sama, yang sukar aku nak ungkap namun aku selesa.

Perasaan menjadi seorang budak... aku fikir.

Hidup semakin dewasa semakin membosankan. Aku harap umur aku statik, menjadi 15, bukan 14. Hidup penuh rehat dan ceria. Tak berfikir berat seperti sekarang. Ya, menjadi dewasa... adalah membosankan.

Membaca apa aku boleh kata impian hidup orang lain mengingatkan aku betapa aku perlukan masa-masa seperti dahulu. Aku perlu berehat dari menjadi dewasa kerana aku sudah lesu memikirkannya.

Aku juga harap seperti itu, hidup yang tenang di masa hadapan. Cukup dengan segala yang cukup, aku tak perlu lebih. Aku harap hidup aku di masa depan seperti itu.

Mampukah aku?

Entah... Mampukah kamu?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...