Followers

Gamers

Monday, April 20, 2009

Andai diberikan emas permata, aku nak ucap terima kasih sebab bagi aku benda ni...

Aku lapar. Aku mula berdoa. Turunkan bidadari dari syurga dan hadiahkan aku sekeping roti krim periksa blackcurrent dan setin pepsi. Agak lama juga aku memandang langit, haram tak datang turun. Huh!

Kau nak kau kena turun usaha. Aku suka ayat itu dan tu sebab aku dijadikan dari sperma manusia. Bukan kucing bukan ayam. Walkman dengan playlist terhebat, check! dan duit baki makan malam tadi, check! Aku bersedia pergi ke kedai Azah 24 jam. Itulah tempat faveret aku semester ini.

Tengok muka mamat yang jaga kedai tu, cergas je setiap masa. Tak pernah lagi aku tengok dia layu. Makjun apa dia telan. Aku pun nak cuba jugak. Dan berapa banyak tongkat ali aku telan, sama je. Aku imun tongkat ali agaknya.

Aku berjalan balik. Jalan pandang langit. Barangkali masih berharap bidadari turun bawakkan benda yang aku mintak tadi. Untung-untung dapat makan n teguk dua kali. 

Yang aku nampak hanya bulan. Terang walaupun tidak penuh. Aku agak terhibur. Aku buka satu tin pepsi dan halakan ke langit. Minum bersama aku malam ini. Dia hanya tersenyum, barangkali.

Balik bilik, cuba habiskan roti yang beli tadi dan kemudian terus tidur. Sebelum tidur aku berdoa...

Agar esok bila aku bangun... Benda yang lepas yang aku sendiri anggap buruk tidak lagi berlaku kepada aku.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...