Followers

Gamers

Friday, April 24, 2009

Sebelum sampai ke dua digit dan ke tiga dari kumpulannya...

Hari ini aku teringat sesuatu. Sesuatu yang cukup pedih aku kira. Jam 8 pagi dan aku masih tidak tidur dari semalam. Aku jadi terlalu sakit bila cuba untuk tidak memikirkannya.

Inilah hati. Jika aku mampu, itu tong sampah hitam tempat untuk hati aku.

Ia kerana seseorang. Yang aku anggap spesel tapi hakikatnya spe-sial. Dalam hati aku sentiasa ada tempat untuk dia dan aku rasa dengan hati, tiada tempat dalam hati dia untuk aku. Kau hanya perlu sedetik ketenangan kalau kau mahu baca hati orang lain.

Aku tak boleh tidur. Bom jangka aku terdetik picu keselamatannya. Barangkali hanya perlu daya yang kecil untuk tekan picu pemacunya. Boom! Aku dan dia akan habis.

Satu benda menarik pasal aku, aku kuat berdendam dan takkan ada seorang pun yang dapat membaca hati dan raut wajah aku yang aku sedang berdendam. Tak percaya? kau boleh tanya salah seorang ex aku kalau kau kenal yang mana satu.

Dan sekarang, aku masih belum berdendam. Hari ini cuaca baik di luar. Jadi aku taknak rosakkan. Aku harap kau lega membaca ini.

Dan kau, kalau kau baca ini. Aku beri kau tempoh untuk cari aku. Amat singkat kerana aku telah tunggu lama. Sebelum enam, sebelum matahari itu terbit. Cari aku. 

Dan kalau kau masih keliru siapa diri kau pada aku. Aku bukan sesiapa kepada kau, bukan apa-apa kepada kau, kerana aku dan kau, kita... bukan siapa-siapa pun.

Aku tinggalkan sesuatu untuk kau, hanya jika kau faham yang aku sedang memerhatikan kau.

Dan para pembaca selainnya, aku ucap selamat...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...