Followers

Gamers

Wednesday, April 22, 2009

Pecah penjara, err...

Baru lepas tengok Prison Break, season 3. Aku tahu dah lapuk, aku ulang tayang. Mula bosan dengan kertas dan pen.

Moral dari cerita, setiap benda nak buat mesti ada plan A. Dan sentiasa bersedia sebarang kemungkinan dengan plan B.

Aku suka cerita ini. Agak kompleks, tapi aku lebih suka dengan watak Michael Scofield, bijak la la la... Melihat dia, aku fikir, aku botak lepas ni pun aku tak kisah. Janji bijak. Haha...

Sentiasa fikir ke depan, sentiasa ada perancangan. Persekitaran sikit pun tak menganggu dia menaakul langkah seterusnya. Sehingga orang-orang jahat dan persekitaran itu sendiri tunduk kepada perancangan dia.

Aku kagum. Walaupun ia hanya cerita tapi aku kagum. Watak macam dialah yang buat aku rasa sangat takut kepada orang bijak dan dalam masa yang sama tak nak kalah kepada orang-orang macam dia.

Kalau aku boleh jadi bijak seperti dia, aku nak pergi semua tempat. Penjara, hutan atau mana-mana tempat yang orang lain kata memang kau tak boleh hidup bila berada di sana. Macam cerita Man vs wild ke apa...

Hm, barangkali kebijaksaan itu datang dari keadaan yang terdesak.

Sara Tancredi tak mati lagi ek. Oh, semua ini lara..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...