Followers

Gamers

Thursday, April 30, 2009

Diari sx la sangat...

Aku kata,
Aku sayang dia, tapi aku tak mampu untuk cinta kan dia. 

Dia tanya, 
kenapa tak boleh?

Aku jawab, 
Cinta menjadikan manusia rasa cukup, dan rasa cukup itu datang dari tanggungjawab yang berat. Cinta adalah tanggungjawab.

Aku tak pernah rasa cinta adalah sesuatu yang nikmat semata-mata. Bagi aku ia lebih kepada tanggungjawab. Seperti cinta seorang ibu kepada anak, memastikan anak-anaknya mendapat didikan cukup, kasih sayang yang cukup dan itu bagi aku jika dipandang dari pandangan orang lain, ia adalah membebankan.

Tapi aku percaya, cinta juga punya nikmat yang aku tak perlu bagitau. Kau faham kan.

Dia terdiam sebentar dan kemudian kata,
Kalau macam itu, esok, bila bersama. Tak mahu dicintai. Hanya mahu disayangi. 

Aku gelak, dan kata..
Kalau macam tu akan rasa kesunyian. 

Dia tanya kenapa?

Aku jawab
Sebab nanti aku takkan mengajak untuk"make love" di malam hari... (sambil gelak nakal)

"Jahat..."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...