Followers

Gamers

Sunday, April 19, 2009

Hari ini aku rasa sangat gembira. Aku lihat dompet aku, lihat resit bank aku. Wow, tak banyak mana tapi aku puas. 

Aku nak ucap terima kasih kepada semua perempuan-perempuan aku yang me'reject' aku, di'reject' aku dan yang dah putus dengan aku. Terima kasih banyak-banyak.

Semester ini, aku tak pergi Jusco Tebrau, tak bersiar-siar kat Danga Bay dan tak buang masa malam-malam temankan orang lain pergi makan.

Semester ini juga aku mampu tumpu perhatian aku kepada benda-benda yang aku minat, dan yang aku harus minat. Dan siapkan kerja-kerja aku dengan zero kebimbangan.

Juga aku mampu makan dengan senang hati, tiada lagi bunyi-bunyi sms dan telefon yang menganggu. Kau tahu aku tak suka telefon bimbit. Ia buat aku cepat kena serang magrain. Dan terima kasih, kredit aku telah berkurang menjadi RM10 sebulan. Itu satu pencapaian yang paling hebat dalam hidup aku.

Aku mampu makan dan hidup seperti seharusnya. Aku rasa lega kerana aku mula normal semula. 

Aku rasa lega... Kini, bila dompet aku mula kehausan uwang, aku dah tak pernah risau akannya. Kerana aku tahu, hari ini atau esok, aku pasti mampu hidup dengan kekurangan itu.

Aku bangga dengan diri aku semester ini dan aku harap semester depan, aku masih boleh menjadi seperti semester ini. Tidak menjadi kumbang, jadi aku tak perlukan bunga. 

Dan aku berdoa, kesunyian malam ini, dapat aku harungi... seperti biasa... seperti selalunya... dan seperti sepatutnya... 

Aku ucap selamat malam ya...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...