Followers

Gamers

Saturday, June 25, 2011

Affiliate article marketing - Salah satu cara pemasaran.

Aku menulis ini untuk kegunaan masa hadapan.

Sumber : http://www.vretoolbar.com/articles/directories.php
Ini adalah senarai Direktori Artikel. Membawa maksud tempat di mana orang menghantar artikel-artikel mereka untuk tujuan publisiti murahan.Dan kenapa sekarang benda ni penting kepada aku. Kerana seperti yang kau orang tahu, aku sedang berjinak-jinak dalam dunia affiliate.

Salah satu kaedah pemasaran yang digunakan oleh affiliate marketer ini untuk memasarkan sesuatu produk adalah dengan menggunakan artikel. Kau google, jumpa artikel, baca dan klik pada link yang diberi. Kau beli, dan affiliate marketer makan komisyen.

Antara direktori artikel yang terkenal adalah ezinearticles.com. . Google cukup suka ezinearticles.com dan kerana itu, jika kau berhasil menulis di sana, kemungkinan besar untuk artikel itu berada di muka surat pertama dalam carian google. Dan itu membawa maksud duit oleh para affiliate marketer.

Aku cuba beberapa kali dan dalam 6 artikel yang aku hantar, hanya 1 diterima. Memang sukar nak publish artikel kau di ezinearticles.com kerana mereka punya syarat-syarat yang ketat. Tatabahasa kena terbaek, susunan ayat, dan beberapa hal lagi. Kau leh gi sana untuk maklumat lanjut.

Mungkin bahasa inggeris aku dah berkarat. Mungkin bahasa inggeris aku dorang tak faham.. haha... Tapi untuk aku berputus asa, aku tak mampu... Aku masih mahu menulis dan terusan menghantar kepada mereka. Jujurnya, aku masih belum dapat tune dia lagi...

Aku masih mencuba.

Ok la... membebel pulak... Aku ucap selamat k...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...