Followers

Gamers

Friday, June 24, 2011

Blogger Paypal Donation Button (Butang Derma)

Dan aku baru perasan aku hutang satu tutorial tentang butang donate kepada kau orang. Kita mula ya...

Aku harap kau baca tutorial Paypal dan kad Debit Maybank tu dahulu kerana tutorial ini memerlukan akaun paypal kau.

Ok,
Langkah 1
Login akaun Facebook Paypal kau. Kemudian klik 'Merchant Services'. Kemudian di bawah 'PayPal Website Payments Standard', klik 'Donations'


Langkah 2
Kau akan di bawa ke syurga Step 1: Choose a button type and enter your payment details. Kat step 1 ni kau isi la apa patut. Kalau taknak isi pun takpe.Kau leh tukar jenis butang yang kau nak guna. Klik '

Kat step 2 tak payah sentuh pape.

Kat step 3 kau leh isi kat ruangan 'Can your customer add special instructions in a message to you?' kau pilih 'Yes' kemudian tulis la apa yang patut di baca oleh si penderma tu. Cakap la terima kasih ye tak?


Puas hati, tekan 'Save Changes' atau 'Create Button'

Langkah 3
Salin (Copy) semua yang ada di kotak merah seperti gambarajah di bawah ni.


Langkah 4
Login akaun blogger kau. Klik Design > Page Elements > Add a Gadget > HTML/JavaScript.

Lekatkan (paste) benda yang kau salin tadi. Tekan 'Save Changes'. Selesai.

Aku tengok lama dah aku letak butang donate tu, takde pun orang nak derma... Sob sob... Maaf kalau kau terasa cam tudung express lak tutorial kali ni.

Aku ucap selamat k...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...