Followers

Gamers

Saturday, June 11, 2011

Belajar workpress pulak...

Aku lewat tidur semalam. Rasanya baru-baru ni aku lewat tidur, tapi bangun memang awal. DNA? bukan-bukan... Aku kena 'kerahan tenaga'... Hehe...

Lewat tidur kerana sibuk membaca artikel. Aku fikir kau belum tahu, yang aku sekarang sedang berjinak-jinak dalam dunia affiliate. Forex jalan juga, tapi bosan jugak kalau duk temanggu je tengok market yang menyakitkan hati. Aish...

Affiliate ni bahasa mudahnya, kau tolong orang jualkan produk mereka dan dapat komisyen. Pendek kata lagi, kau buat marketing la untuk produk mereka. Setakat ni yang aku buat adalah tulis artikel pasal produk tu, dan sambungkan ia ke landing page, then dari landing page ke web orang jual barang tu.

Pening...? Aku pun pada mulanya. Tapi memang nampak logiknya.

Apa yang aku suka tentang affiliate ni, jika kau cari produk yang sesuai untuk dijual, dan buat market elok-elok... pendapatan kau itu mampu menjadi pendapatan pasif (passive income). Yup, bak kata bapa kaya... nak kaya, tambah aset, tambah aliran tunai, dapatkan jenis pendapatan pasif.

Sekali kerja, dan betul-betul kerja. Inshallah ianya akan datang hasil.

Dan apa la aku merepek panjang lebar pasal affiliate ni... Aku sebenarnya nak cerita lain...

---

Sibuk membaca sana sini, terbaca satu artikel berkenaan dengan domain dan hosting. Dan terus terbaca pasal wordpress...

Wordpress.com... apa ni. Yang aku tahu, ianya satu platfom seperti blogger juga. Aku daftar, dan daftarkan satu blog di bawah nama yang sama dengan rasional & emosional. Saja nak lihat apakebenda wordpress ni.

Hm... hm... hm..

Pening. Aku fikir benda ni terlalu advanced untuk aku. Sehari godak aku fikir takkan mampu faham semua. Tapi tak bermaksud aku harus putus asa untuk terus belajar tentangnya. Kadang lama sangat dengan blogger pun bosan juga.

Lagipun aku lihat ramai affiliate marketer yang menggunakan wordpress sebagai landing page blog mereka. Jadi aku fikir belajar menggunakan wordpress ni adalah suatu benda asas untuk menjadi seorang affiliate marketer.

Macam-macam...

Oh, jangan risau. Aku fikir biarlah blogger jadi platfom untuk aku berblog. Lagipun aku bukannya minat dan rajin nak menukar sana sini. Macam mana kau orang, ada yang menggunakan wordpress? best tak? orang kata pakai wordpress ni nampak macam pro sket. Ke budget je cakap? haha...

Wordpress ke, blogger ke... asal ada orang datang ke blog aku... aku fikir, itu yang paling penting... dan terima kasih jika kau membaca ini..

Aku ucap selamat...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...