Followers

Gamers

Sunday, April 27, 2014

Selamat Hari Lahir...

Hah... aku baru teringat benda yang aku lupa kemarin.

Selamat Hari Lahir untuk Si Dia. Atau omputeh kata, Happy Belated Day coz aku lambat mengucapkannya.

Boleh condem aku, lagipun salah aku sebab terlupa...

Semoga panjang umur, murah rezeki dan selalu gembira sehingga ke akhir hayat.

---

Tapi jujur, banyak tarikh yang penting untuk aku dulu... dan sekarang... aku lupakan. Mungkin kerana tiap hari bagi aku sama. Rutin yang sama. Aku boleh beza hari tapi tidak tarikh. Senang nak lihat hari ini hari apa. Hanya perlu dengar radio, tengok hp atau tarikh luput roti.

Ya, aneh bab yang terakhir tu.

Sebab memori, banyak cara untuk kita terus kekalkan dalam kepala kita. Aku terfikir berapa banyak aku mampu ingat bila berjumpa dengan kawan lama. Bila berbual tentang perkara silam.

Aku sentiasa ada masalah untuk 'keep in touch' dan sebab itu aku ada gelaran hantu. Datang tiba-tiba, pergi tiba-tiba. Ini disebabkan aku sentiasa senang bersendirian. Tenggelam dalam dunia kecil aku. Gaming, komputer dan bahan bacaan aku.

Kadang sunyi. Tapi memori aku dan Si Dia senang dekat dengan aku. Mungkin tak semua memori aku mampu ingat, macam contoh kemarin aku lupa hari lahirnya. Tapi ada juga yang mampu aku ingat seperti mix cd yang aku buat sebagai hadiah untuk Si Dia menjelang hari lahirnya.

Aku takde masalah jika kawan lama telah lupakan aku. Sebab aku sentiasa fikir, salah aku sebab lost contact. Kawan yang ada, sepatutnya dihargai. Dijaga hubungannya agar suatu hari nanti, tak kira senang atau susah kita tetap senang bersama.

Dalam hidup aku, seperti orang lain tentu sekali ada memori yang dapat memberi impak besar sehingga kita tak mampu lupa, walaupun kita mahu lupa. Aku ambil masa untuk lupakan Si Dia 4 tahun dahulu dan sehingga sekarang aku tak mampu lupa.

Akhirnya putus asa dan mengaku... aku cintakan Si Dia.

Brainwash dengan memori ini, aku hidup dalam kenangan bersama Si Dia. Manis mahupun pahit. Bila kita semakin tua, kita jadi semakin tenang. Dahulu penuh dengan api kemarahan, sekarang aku macam... nah... its ok... I can handle this.

Marah macam mana aku pun selama 4 tahun ini tak bawa perubahan dalam diri aku. Keadaan aku masih merosot, makin teruk. Ada benda, kalau betul, kita hanya perlu terima. Dan buat sesuatu berdasarkan benda betul tu.

Sekarang, bila fikir balik... Rasanya dah jauh aku berjalan dengan kenangan lama yang sama. Ada hajat di hati mahu bina kenangan baru tapi nampaknya fokus aku lebih kepada kerja aku. Minat aku. Di mana membawa aku berhenti dari mencari Si Dia.

Mungkin cinta yang aku selalu katakan ini tidak cukup kuat untuk menyatukan kami.

Aku tak nafi aku bakal sedih jika Si Dia jadi kepunyaan orang lain. Tapi tiada daya untuk aku dapatkan si dia kembali. Aku terlalu bergantung kepada memori untuk teruskan hidup aku. Takut akan kenangan baru mungkin.

Macam aku cakap dahulu, tak baik kacau kebahagiaan orang lain. Aku lihat Si Dia senang dengan hidupnya. Ya, kadang dalam hidup ada rasa susah sedikit. Tapi pada mata aku, Si Dia senang dengan rutin hariannya. Hidup...Si Dia gembira dah cukup bagi aku.

Well, cukup sampai di sini. Hanya membebel seperti biasa. Aku mahu mulakan kerja. Aku ucap selamat...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...