Followers

Gamers

Wednesday, September 3, 2008

Hidup perlu diteruskan, sayang...

Suatu tengah hari yang dingin.

"Awak, nanti macam mana kalau awak tengah pandu kereta laju-laju, then terlanggar saya. Lepas tu bila saya dah takde, awak akan cari lain ke...?"

"Mestilah, hidup perlu diteruskan..."

"..."

Aku rasa aku seperti orang hilang emosi bila berkata begitu. Dengan perempuan kalian tidak boleh terlalu rasional, mereka takkan mengerti.

Soalan yang baik namun aku tak punya jawapan. Jika buka kembali diari, journal dan kamus hidup aku, apa yang dikatakan sejarah semuanya bukan aku yang benar-benar mencari. Ia datang sendiri. Seperti angin, datang tanpa aku undang, tanpa aku sangka.

Berbalik kepada persoalan si dia. Mungkinkah aku akan cari lain. Hm, aku tak rasa aku seorang buronan cinta. Aku tidak mencari. Seperti selalu aku kata, aku hanya datang bermain dalam dunia serba laju ini. Akibat dan kesannya aku jarang ambil peduli. Aku akan biarkan ia datang sendiri kepadaku. Aku percaya ia tidak perlu di cari. Ia akan datang sendiri...

Namun, sekiranya ini terjadi. Aku hanya berharap Allah dapat kembalikan hatiku darinya kepadaku. Walaupun sedikit, aku tak mahu menjadi seperti mayat hidup berjalan tidak tentu hala. Aku perlukan hati untuk menimbang tara setiap keputusan yang aku ambil.

Andai jika ia terjadi, aku tahu aku akan bersedih. Menjadi manusia rosak memaki takdir yang memang bukan kuasaku. Namun aku tahu, jika aku masih berpegang kepada apa yang aku ada sekarang. Aku akan pulih seperti sedia kala...

Hanya aku berharap, sangat berharap, ia tidak terjadi. Aku tahu ianya perit merasa kehilangan orang yang kita sayang. Semoga dijauhkan...

"Nanti esok kalau betul terjadi, awak jadi hantu ek. Temankan saya seumur hidup. Janji..."

"Janji-janji..."

Heh, childish...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...