Followers

Gamers

Wednesday, August 15, 2007

JL BM WEEK 2 : Kambing ke...?

Assignment kali ni adalah kambing... Kambing...? KAMBING??? Jangan terkejut, memang kambing. Masa aku tahu tajuk ni macam nak terbalik dunia aku. Koz tajuk ni umum sangat... takpelah... huhu...

Secara jujurnya, dalam hidup aku hanya beberapa kali terserempak dengan kambing... tu pun secara tak sengaja. Aku pun takde kenangan tentang kambing ni. Ok la... bagi sesiapa yang mungkin tak pernah tau kambing tu apa., ni serba sedikit tentang kambing...

Nama : Kambing
Kelas : Mamalia
Famili : Bovidae
Pemakanan : Herbivor

Kambing adalah haiwan kelas mamalia, bermakna ia berdarah panas dan ini juga bermakna kambing membiak dengan cara melahirkan anak...



Orang cakap kambing takut air... Betul ke...?



Heh, aku terjumpa video ni masa usha kat youtube. Kelakar gler. Tapi kesianlak kambing tu...



Masa aku kecil dulu belajar kat Tabika... Selalu gak nyanyi lagu ni... heh, nostagia...
------------------------------------------------------------------------------
Can Mali Can

Di mana dia anak kambing saya
Anak kambing saya ada di tepi bendang
Di mana dia Si Bujang ibu
Si Bujang ibu yang berjalan lenggang

Can mali can
Can mali can
Can mali can
Ketipung payung (x2)

Di mana dia anak kambing saya
Anak kambing saya ada di tepi sawah
Di mana dia Si Bujang ibu
Si Bujang ibu yang pakai baju merah

Can mali can
Can mali can
Can mali can
Ketipung payung (x2)
----------------------------------------------------------------------------------

Last sekali untuk iktibar kepada kita tentang Kekuasaan Allah yang maha Esa...



N sory kalau ringkas sangat... aku betul-betul blur bila sebut pasal benda yang aku tak tahu... tapi bila fikir balik... rupanya banyak benda yang aku tak tahu walhal benda tu sebenarnya adalah suatu benda yang biasa bagi semua...

UNDILAH SAYA UTK JL BLOGGER MANIA SEKIRANYA ANDA RASA SAYA LAYAK. SILA DAFTAR DIRI ANDA DI http://www.jomlayan.com UTK MENGUNDI.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...