Followers

Gamers

Tuesday, May 11, 2010

Aku trade bog*l ja. Edisi masuk order...

Celaka bagi kau yang sedang dan telah cuba meng'hack' emel aku tak tentu pasal. Dan jika kau, aku takkan maafkan... Aish... takda kerja lain ke nak 'hack' emel aku. Apa saja yang ada dalam emel aku tu beria-ria nak hack... haha... FYI, aku dah delete dah sume kejadah alam dalam tu...

Aku ucap selamat kepada kau ya... Jangan cuba... percuma... haha...

---

Aku banyak termenung semalam depan monitor. Memikirkan apa jalan terbaik untuk mula masuk order. Setup untuk CSR100 takde masalah. Tapi bagi aku masalahnya ada bila masa terbaik untuk masuk order. Ini penting supaya aku tak menanggung terlalu banyak float sebelum ianya profit.

Kau ada idea?

Dan aku ada idea. Err.. sebenarnya bukan idea aku. Ia dari ebook CSR100 dan ebook NickB. Untuk pengetahuan kau orang, mereka berdua merupakan naked trader yang hanya trade tanpa menggunakan apa-apa indikator dalam analisis mereka. Naked trade... bukan secara fizikal, tetapi secara maya... Kau dan otak kau... aish...

Menurut pemerhatian aku, nasihat mereka sama. Bila nak masuk order, pertama mesti berpandukan CS. Bentuk CS. Kerana CS adalah masa sekarang. Kerana CS adalah indikator terbaik yang aku boleh harapkan.

Aku tahu, banyak jenis. Dan kita tak perlu tahu semua. Kerana jika pemerhatian kau lebih, kau akan nampak setiap bentuk CS yang kuat mempunyai rupa yang agak sama...


CS yang mempunyai ekor yang lebih panjang daripada badannya.

Dan CS jenis ini mempunyai keboleh-harapan yang tinggi. Walaubagaimanapun, menurut ebook dari NickB, keboleh-harapan CS ini bergantung kepada turutan CS sebelumnya. Merujuk gambar di atas, lihat pada CS sebelum CS ekor panjang. Ada 3 turutan CS bullish. Turutan ini memberi maksud CS ekor panjang tu mempunyai keboleh-harapan tinggi untuk kita masuk order.

Walaubagaimanapun, itu hanya signal. aku tak masuk ketika nampak signal tu. Aku tunggu signal itu lengkap, dan pada CS yang baru terbentuk, baru aku masuk signal. Dan aku minta maaf... aku memang lemah bila nak menerangkan sesuatu. Dan untuk maklumat lanjut, ada baik kau telaah e-book yang aku letak kat bawah tu... huhu...

Aku cuba semalam ketika sedang tunggu first retest CSR100 dan kalau aku tak tutup awal, dah lebih 200 pip pun. Lagipun memang planning nak 200 pip pun seminggu. Stick to the plan eh... huhu...

Kalau kau tanya aku sedang buat apa sekarang. Aku sedang memerhatikan GJ, EJ dan GU pada TF4H. Ke tiga-tiga pair ini aku buka bersebelahan. Menunggu jika CS ekor panjang itu muncul. Pukul 4 petang hari ini baru nampak ada ke tidak CS berekor panjang ni...

---
Lupa nak bagitau... walaupun aku trade kat TF4H... aku masuk order bergantung kepada TF15m.. mean.. aku nampak signal kat TF4H... then aku gi kat TF15m untuk masuk order.. guna cara sama...
---

Anyway, ini hanya pengalaman aku. Trade with your own risk. Aku ucap selamat...

Dan kalau kau tak faham lagi...
CS - Candlestick
TF4H - Timeframe 4 hour
FYI - For your information

E-book yang aku baca di kala ini...
  1. The NickB Method 2010 Edition e-Book
  2. CSR100 E-book
Selamanya naked trade... selamat...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...