Followers

Gamers

Thursday, May 13, 2010

Format dan Forget...

Maka celaka la bagi mereka yang cuba hack email aku tempoh hari.

Semalam sehingga hari ini aku rasa cam haram. Semalam, aku pc aku buat hal. Bila aku nak tutup pc aku, ada satu program yang tidak dikenali sedang beroperasi yang membuatkan setiap kali aku nak tutup pc, aku terpaksa tekan 'End Now'. Aku jadi cuak.... Haha..

Aku suspect mungkin ada spyware dalam pc aku. Memandangkan email aku baru di-hack, aku mengambil langkah drastik, meng'format' pc aku. Tak tunggu punya, aku gi kedai... bukan, kau silap. Aku gi kedai beli antivirus je. Format aku buat sendiri. Benda simple je kot kalau nak format pc...

Agak lama lah juga aku format pc. Format pc tak susah, tapi leceh. Sebab software yang ada dalam pc dulu kebiasaannya aku tak buat backup coz aku tak tau pun camne nak buat backup software-software tu, dan aku pun memang tak kisah kalau semuanya dibuang. Bila format pc... aku lebih suka kalau pc aku seperti pc baru keluar kilang. Lapang sket untuk aku buat benda-benda baru.

Dan bila semua dah ok, dah install software-software yang aku nak guna, macam biasa la. Aku buka Metatrader. Dan macam haram...

Aku lupa nak simpan no akaun dan password akaun demo untuk minggu ni.



Aku bersedih. Putus cinta pun tak sedih macam ini. Yang aku dapat selamatkan hanya detail statement yang aku save pada 12 Mei pada 12 tengah malam.

Aish... Memang celake la orang yang hack email aku tempoh hari... Huh... Malam semalam aku takde trade apa-apa selepas aku format pc aku. Sehingga tengah hari ini juga tiada trade. Aku tak nampak apa-apa entri untuk aku masuk order.

Aku sedih... aku ucap selamat... so minggu ni tiada analisa trade ok... tapi aku akan ingat pe yang aku belajar minggu ini... Iaitu momentum... Nanti kita cerita lagi...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...