Followers

Gamers

Friday, May 7, 2010

Minggu FX-001

Entri ini aku tulis 30 minit sebelum event NFP. Entri ini aku tulis awal kerana aku kena margin call. So basically, ini macam journal forex aku la juga. Oh... jangan sedih ya. Ini akaun demo. Be glad, sebab ianya bukan akaun nyata. Namun be unglad, margin call ini memberi makna aku masih tidak bersedia.

Ini adalah penangan CSR100 kecuali yang rugi 6297051. Yang untung memang kurang masyuk sebab TS yang aku letak amat kecil, 15 pips. MAsih dalah RnD lagi... huhu...

Kerugian
  • 6196043 - Tidak merujuk major trend pada TF paling tinggi
  • 6239655 - Masuk order ketika CS belum habis tutup.
  • 6297051 - Ni tak ikut CSR100... Dah sampai target tutup la... n sebab mengingkari amaran CS
Keuntungan tak payah komen la ya... Kerana semua setup CSR100 aku patuhi. Minggu ni aku pelajari lagi yang
  • Rujuk trend semasa pada TF tinggi
  • Tunggu CS baru, then baru buat keputusan.
  • Jangan gatal tangan masuk order bila sudah cukup target.
  • Aku fikir aku lebih selesa jika CSR100 disetup pada TFH4 dan TFDaily
  • Tolong, CS adalah indikator terbaik. Maka lihat la ia ketika memberi amaran. Lihat pada semua TF terutama TF yang tinggi...
Aku perasan agak tidak sukar nak lihat ada spike ke tidak. Kerana ketika aku rugi yang last, aku perasan ada setup CSR100 kat situ dan ada satu CS yang menunjukkan aku tidak patut sell di situ pada TF daily...

Pengetahuan CS dan SnR line penting... Itu yang membantu aku untuk profit pada minggu ini. Ketidaksabaran dan tiada displin itu yang membantu aku untuk loss pada minggu ini. Aku fikir, musuh utama aku pada forex minggu ini adalah kerana aku kurang displin...

Kau, aku ucap selamat... Semoga kita sama-sama pip hijau...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...