Followers

Gamers

Tuesday, April 19, 2011

Kisah perempuan muslimah pulak...

Aku tengok karikatur ni.. Dan aku terkenang sesuatu lama dahulu. Barangkali 2 atau 3 tahun dahulu...


Aku jumpa ini pada facebook syahirul.com. Kredit kat dia...

Pernah berlaku kat kau situasi 2. Aku pernah. Beberapa kali seumur hidup aku dan ironinya, dalam banyak-banyak perempuan aku jumpa, hanya seorang sahaja seperti dia.

Kalau kau pernah membaca blog lama aku, rasional dan emosional, ada dua entri yang menceritakan tentang dia. Aku jumpa satu sahaja, yang lagi satu tu puas aku cari tak jumpa. Seingat aku ada 2.

Aku bukannya alim sangat. Tapi kerana perempuan ini bijak, aku mampu tundukkan pandangan aku ketika berjumpa dengannya.

Bagi aku, lelaki makhluk yang kasihan. Tanggungjawab berat, sukar masuk syurga dan nafsu lak ada satu. Dan satu-satunya nafsu yang bagi aku terhebat yang mampu membawa ke neraka akhirat dan neraka dunia kalau tak dikawal dengan betul.

Pernah terjadi kat kau bilamana kau dimaki oleh perempuan kerana kau tidak tunduk pandangan. Ya, perempuan seksi. Aku tak pernah lagi sebab aku pandai cover line. Tapi aku pernah lihat ada lelaki pernah di maki.

Dan aku kasihan lelaki itu, dan aku merasa jelik, dan jijik tentang perempuan itu. Kau taknak orang pandang, jangan la kau suluh badan kau terang-terangan. Memang lelaki bila pandang perempuan seksi macam tak pernah nampak perempuan. Walau dah selalu tengok pun, masih mahu memandang.

Dan unik kan minda lelaki berfungsi... Huhu...

Jangan salahkan lelaki, mereka memang selama-lamanya begitu. Kalau tidak banyak pun nafsu mereka, pasti ada sedikit mahu melihat. Dan menjadi tanggungjawab kau, perempuan menutup badan kau seelok-eloknya.

Bukan hanya pada rambut, tapi pada lengan, pinggul, dan kaki. Kau faham kan?

Dan aku percaya jika ramai perempuan begini, dunia akan cepat aman... Tiada lagi perang, tiada lagi permusuhan. Kau tengok tv kan? apa kau nampak...

Kasihan kepada kami lelaki. Minda kami amatlah mudah. Senang terpedaya dengan hiasan dunia ni. Pakai la pakaian yang elok-elok.

Bila kenang balik, aku lihat dia dalam keadaan yang aku rasa tenang. Tidak sakit. Ya, ada dua jenis pandangan bilamana lelaki memandang perempuan.

Bilamana pandangannya baik, dia akan rasa tenang, rasa bersemangat, rasa suci!?... Dan perasaan mahu memandang lagi itu secara automatik akan berkurang kerana rasanya malu pada diri. Ya, lelaki juga ada rasa malu.

Bilamana pandangannya jahat, dia akan rasa sakit, terlalu berkhayal dan gagal mengawal diri. Dan perasaan mahu memandang lagi itu secara automatik akan bertambah kerana gagal mengawal nafsu yang semakin lama, semakin mengila.

Kau perempuan, tidakkah kau kasihan kepada lelaki. Tutuplah... dan simpan semuanya untuk lelaki kamu kelak, atau suami kamu sekarang.

Well, aku ucap selamat... Oh, aku dah lama tak jumpa dia, tak tahu apa khabarnya sekarang. Tapi hati aku kuat mengatakan, dia baik-baik sahaja. Dan sedang melakukan kebaikkan dengan kebijaksanaannya...

Selamat...!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...