Followers

Gamers

Thursday, September 22, 2011

Dimitar Berbatov

Bosan-bosan aku ke ESPN Soccernet, saja-saja tengok statistik dan jadual perlawanan BPL minggu ni. Terlihat top-scorer Wayne Rooney dengan 9 gol. Baru 5 perlawanan, agak-agak la. Melihat ini juga mengingatkan aku top-scorer musim lepas iaitu Dimitar Berbatov dan Carlos Tévez dengan 20 gol.

Berbatov ye... Hm... Masing-masing yang minat tengok bola punya minat melihat pemain kesukaan mereka bermain. Ada yang minat Ronaldo (I heard you, girls... Heh...), ada juga minat tengok gelecekkan Messi.

Tapi aku minat lagi tengok Berbatov main.



20 gol dari Dimitar Berbatov

Dilahirkan pada 30 Januari 1981 di Blagoevgrad, Bulgaria, beliau merupakan pemain terbaik di negara beliau. Mula menjadi pemain di BPL bilamana Tottenham Hotspur membeli beliau dengan £10.9 juta pada 2006.

Dah sedap ledak 23 gol dalam 49 perlawanan, pak Alex menjadi minat. September 2008 Berbatov tandatangan kontrak 4 tahun dengan Manchester United.

Apa yang aku suka tengok bila Berbatov bermain bilamana beliau menerima bola tinggi. Bola... tak pernah lari dari kaki. Aku ingat lagi beliau dapat bola tinggi kemudian siap pusing lagi. Wahaha... Terbaik.



Ini baru art... Haha...

Yang tak bestnya, beliau macam malas sket. Kau boleh tengok perlawanan lepas Manchester United vs Leeds United untuk Carling Cup. Orang duk lari laju-laju. Beliau boleh lari-lari anak lagi. Tapi rasanya tu pun salah satu skill beliau. Bawa bola memang perlahan. Tapi cara dia kawal bola memang terbaik. Sebab tu mana datang bola tu pun selamba dia amik dan bawa. Dan tunggu je dia buat perangai... gol dan gol... Muahaha...



Top Ten Gol Manchester United musim lepas.

Masih ingat lagi gol hasil tendangan basikal dari Rooney (3:15). Aku rasa Berbatov (2:47) buat lagi terbaek... Haha... Tapi siapalah striker tanpa hantaran terbaik dari midfielder atau winger...

Huhu... Sekian sahaja tentang Dimitar Berbatov. Rindu nak tengok dia beraksi lagi dalam BPL. Muak tengok Rooney dan Hernández. Gua nak former King of White Hart Lane beraksi semula... Yeah! Errr... Ye, gua tau sekarang dah Red Devil.. Haha..

Sumber
http://www.manutd.com/en/Players-And-Staff/First-Team/Dimitar-Berbatov.aspx?pageNo=1
http://soccernet.espn.go.com/player/_/id/12724/dimitar-berbatov?cc=4716
http://bleacherreport.com/articles/118746-berbatov-fergie-says-my-relaxed-style-is-just-fine
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...