Followers

Gamers

Saturday, September 24, 2011

Fantasia Bola Sepak Madu...

Entri bola lagi... Aish... Haha...

Jangan marah. Ni minat aku sekarang. Kalau dah minat, sehabis perah aku akan cerita. Dan bercerita.

Aktiviti harian aku tak sah kalau tak ke Sokernet membaca celoteh penulis-penulis di sana dengan pasukan kesukaan masing-masing. Banyak merepek dari info. Memang menghiburkan.

Selain itu juga, aku akan ke Fantasy Premier League, semak kalau-kalau ada pemain sakit semasa latihan. Ya, aku main fantasia bola sepak.

Ada peluang tak agak2?

Dahulu masa mula-mula tengok bola, nak tengok Manchester United je main. Bila dah bercampur dengan kaki-kaki bola ni, paksa la diri juga tengok pasukan lain main. Tapi lama-lama jadi seronok sebab tak la kemaruk sangat nak tunggu satu perlawanan je dalam seminggu.

Bila dah lama-lama, terfikir macam mana pasukan lain bermain. Fikir, kalau boleh masuk BPL dan ada sesetengah bermain UCL (UEFA Champion League), mesti main pun bagus jugak. Tapi daya nak tengok tu tak kuat sehingga...

Adik aku ajak main bola fantasi ni. Disebabkan kita hanya boleh pilih 3 orang dalam satu pasukan, jadi tak Setan Merah la semua. Nak tak nak kena la tengok pasukan lain bermain. Pasukan yang aku pilih di atas adalah berdasarkan perbincangan di kedai makan, dan pemerhatian yang semi-teliti.

Kalau dilihat semua, cara aku pilih pemain adalah berdasarkan pasukan. Nampak kelompok beradik Manchester. Haha... Senang nak semak nanti. Kenapa barisan pertahanan banyak Newcastle? Tengok Taylor R amik sepakan percuma buat aku minat lak. Lagipun tengah murah masa aku beli dulu. Yang lain sekadar mengisi korum. Wahaha...

Jangan tanya kenapa aku tak ambil itu dan ini. Budget tak cukup. Kalau nak lawan dengan liga orang lain, aku tak mampu. Cukup la duduk di tempat pertama dalam liga klasik Sara Tomyam bersama kawan-kawan sekaki tengok bola kat sini.

Pemilihan ini juga berdasarkan ramalan Manchester United akan menjulang piala BPL sekali lagi. No 2 mesti Manchester City dan diikuti dengan Chelsea. Wahaha... Selamba...

Jadual minggu ni.

Minggu ni rasanya takde Big Four berentap antara satu sama lain. Tapi masih senang nak tengok semua perlawanan yang ada. Ok2... Nak keluar... member tunggu... Aku ucap selamat...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...