Followers

Gamers

Sunday, September 11, 2011

Oh A Man Ches Ter

Aku ucap selamat semua...

Blog berabuk lagi. H;aha... Maaf semua. Tak sihat, tak stabil dan adik aku ada kat rumah (bila dah hanging out dengan adik aku memang tak ingat pe dah. Haha...). Hari ini aku nak cerita sedikit hati ke hati sket.

Aku baru baca satu entri ni daripada blog Sokernet. Bila baca, tergerak sket hati aku. Kau orang aku fikir sudah sedia maklum yang aku mula minat nak tengok bola sejak berkecimpung dalam bidang lepak kedai makan sampai pagi ni. Maka, pengetahuan aku tentang bola ni amat la sedikit ibarat nila dalam sebelanga susu. Namun aku cuba untuk cerita sket2 tentang bola ni depan kawan-kawan aku.

Aku peminat Manchester United. Err... aku yakin ramai yang terdiri dari peminat Arsenal, Chelsea, Liverpool dan lain-lain cukup anti dengan team MU. Berbulan-bulan tengok bola dengan member-member aku ni tak sah kalau aku tak kena bahan kalau MU kalah. Kalau menang pun orang dok bengang gak bila MU menang (dan balik-balik modalnya pak Alex punya chewgum). Aku bese tutup mulut je, kecuali orang bakar la.. Haha...

Membaca entri di atas mengenangkan aku final UEFA bilamana MU lawan Barcelona 2010/2011. Aku tak nafi, pemain MU semua cam kayu kuning kat padang latihan bolasepak. Tak dapat bola langsung. Nak main taktik biasa (bawa dari tepi then hantar tengah) memang tak menjadi. Bola kalau kat tengah kompom hilang. Aku ingat lagi tangan Pak Alex mengeletar kemarahan.

Aku faham perasaan itu. Pasukan gergasi di liga Inggeris tiba-tiba jadi tunggul kayu. Aku faham perasaan itu.

Namun EPL musim ini MU menyambut dengan meriah. Meriah dengan gol yang banyak. Meriah dengan pemain baru yang memang boleh main. Meriah dengan menang besar. Setiap kali aku lihat MU main, aku hanya lihat mereka mencuba sesuatu yang baru yang dorang tak cuba lagi (sepanjang aku tengok bola la.

Hantaran pendek. Aku lihat berkali-kali final UEFA lepas. Ya, MU agak lemah di tengah. Memiliki pemain sayap yang hebat pun tak dapat apa kalau tak dapat bola. Dan EPL musim ini, MU menghidangkan taktik serangan yang berbeza. Dari tengah.

Kalau lihat semalam perlawanan dengan Bolton, first half memang taktik biasa MU. Bila dah masuk 2nd half, baru nampak MU main lain sket. Hantaran pendek.

Seperti Barcelona.

Dan seperti perlawanan yang lepas-lepas musim ini. MU cuba bermain jarak dekat. Melihat itu, aku hanya dapat mengenang final UEFA musim lepas. Aku setuju bila dalam entri itu dia tulis

Apa yang aku nampak (dan The Kops tak nampak) ialah, Pak Alex sebenarnya membentuk sebuah pasukan amat dashyat ini untuk melenyapkan nama Barcelona diperingkat Eropah. Pak Alex mahu Manchester United menjadi pasukan yang sangat powerful sampaikan nak sebut pun tak berani. Gilalah pak Alex. Tapi, janganlah tunjuk sangat EPL ini sebagai tempat berlatih aje. Jagalah hati dan air muka pasukan lain.

This is so true. Aku fikir semua fan MU setuju tentang ini.

Haha, aku terlalu serius barangkali. Aku ucap selamat k... Cuak jap takut blog aku kerna serbu... wakakaka...

Glory!!!

PS: sapa maen fantasy EPL...?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...