Followers

Gamers

Tuesday, January 4, 2011

Asal aku tembak mesti tak kena...



Antara hobi aku apabila di hadapan PC adalah melayan Youtube. Dan video pilihan teratas adalh walkthrough game. Aku tak mampu nak main, jadi tengok je la orang main.



Baru-baru ni aku tengok orang main Call of Duty : Black Ops. 1st person shooter game. Tertanya-tanya, bagaimana mereka main dengan memegang gamepad. Susah kan nak tetapkan sasaran.



Aku pun cubalah main game PS2 Splinter Cell : Double Agent. Walaupun 3rd person shooter, bila nak menembak still kena tetapkan sasaran. Haram, aku balik kena tembak.

Bagi aku, game macam tu harus dimainkan di PC. Pegang tetikus lebih mudah untuk menetapkan sasaran. Aku pernah habiskan level Veteran game Call of Duty : Modern Warfare 1 and 2, World At War. Dan tak jadi masalah besar pun bila nak acu senapang pada musuh.

Tapi bagi aku, manusia adalah mesin terbaik. Bagilah apa jenis benda pun, beri mereka masa. Dan sebelum kau ketahui, mereka dah jadi pakar.

Aku harap aku juga mampu bermain seperti mereka.

Kau ada PS3, nak pinjam sebulan boleh... Selamat k...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...